Bezemisní vozidla Solaris na Busworld v Bruselu

Solaris představí na veletrhu Urbino 12 hydrogen, Urbino 18 electric a poprvé Trollino 24. Ve světové premiéře nový typ baterií Solaris High Energy+.
Solaris představí na veletrhu Urbino 12 hydrogen, Urbino 18 electric a poprvé Trollino 24. Ve světové premiéře nový typ baterií Solaris High Energy+.
Solaris vyvíjí portfolio svých vozidel s alternativními pohony více než deset let a je předním hráčem na evropském trhu elektromobility. Elektrické autobusy Solaris ujely v 17 zemích v různých klimatických podmínkách přes 15 milionů kilometrů.

Na veletrh přiveze kloubový 18-metrový autobus s nejmodernějšími asistenčními systémy pro řidiče (ADAS) a klimatizací kombinovanou s tepelným čerpadlem využívajícím oxid uhličitý. Místo bočních zrcátek je vybavenen kamerami, toto řešení je k dipozici pro celou rodinu vozidel Urbino. Novinkou jsou baterie Solaris High Energy+ s extrémně vysokou kapacitou.

Solaris dodal zákazníkům v 16 zemích přes 1 350 trolejbusů. Poprvé na veřejnosti představí 24 metrový trolejbus Trollino 24. Dvoukloubové Trollino 24 je dosud nejdelší vozidlo polského výrobce. Záměrem bylo vytvořit platformu pro budoucnost, sériovou výrobu 24 metrovýh vozidel s elektrickým nebo hybridním pohonem a trolejbusů. Trolejbus uveze více než 200 osob.

Chybět nebude Urbino na vodík, které ujede až 350 km na jednu náplň. Jde o vozidlo zcela bez emisí, ve kterém je vodík přeměňován v palivovém článku na elektřinu pohánějící hnací ústrojí. Je vybaveno nejmodernějším palivovým článkem o výkonu 60 kW, který je miniaturní vodíkovou elektrárnou na palubě vozidla. Jedinými „vedlejšími produkty“ vznikajícími během provozu jsou teplo a pára.

Pokud jde o technologii skladování vodíku, palivo se akumuluje v plynné formě v 5 kompozitních nádržích nové generace umístěných podél střechy autobusu. Na konci každé je multifunkční ventil s řadu bezpečnostních opatření.

Autobus je vybaven baterií Solaris High Power, jejíž úlohou je podporovat palivový článek při zvýšené poptávky po elektrické energii. Baterie se dobíjí pomocí energie získané z vodíku a během brzdění se regeneruje. Hnací ústrojí doplňuje náprava s integrovanými elektromotory.

Stejně jako Urbino 18 electric má i vodíkové Urbino klimatizaci využívající tepelné čerpadlo CO2. V tomto konkrétním případě čerpadlo navíc využívá odpadní teplo z palivového článku. Toto řešení zaručuje velmi vysokou účinnost a umožňuje ještě více zvýšit dosah.

Solaris


Bezemisní vozidla Solaris na Busworld v Bruselu
Solaris Trollino 24. Foto Solaris.
Bezemisní vozidla Solaris na Busworld v Bruselu
Solaris Trollino 24. Foto Solaris.
Bezemisní vozidla Solaris na Busworld v Bruselu
Solaris Urbino 12 hydrogen. Foto Solaris
Bezemisní vozidla Solaris na Busworld v Bruselu
Solaris Urbino 18 electric. Foto Solaris
Bezemisní vozidla Solaris na Busworld v Bruselu
Solaris Urbino 18 electric. Foto Solaris
Bezemisní vozidla Solaris na Busworld v Bruselu
Solaris pořádá každý den veletrhu ve svém stánku 507 v hale č. 5 ve 13 hodin fórum „Solaris Talks“.