10 000 kilometrů bez řidiče

Čtyři autonomní autobusy Yutong L4 od 17. května ujely v MHD v čínském městě Zhengzhou 10 000 km. Základem jsou big data, umělá inteligence a 5G.
Čtyři autonomní autobusy Yutong L4 od 17. května ujely v MHD v čínském městě Zhengzhou 10 000 km. Základem jsou big data, umělá inteligence a 5G.
Autonomní autobusy od čínského výrobce Yutong zahájily zkušební provoz na silnici v oblasti "Inteligentního ostrova" v Zhengzhou 17. května letošního roku. Téměř o čtyři měsíce později proběhl slavnostní ceremoniál ujetí 10 000 km bezpečného provozu. Projekt 5G inteligentní veřejné dopravy podporuje provinční vláda Henan a Yutong.

„5G inteligentní autonomní autobusy, pojmenované Xiaoyu, fungují po dobu 4 měsíců a najely 10 000 km bez nehody. Odvezly téměř 10 800 lidí. Tato data ukazují, že technologická změna a průmyslová transformace soustředěná na big data, umělou inteligenci, 5G+ a další prvky zásadně mění náš způsob života,“ řekl Dai Yulong, náměstek ředitele Řídího výboru Inteligentního ostrova během ceremonie v tiskové zprávě.

10 000 km ujetých kilometrů také znamenaná, že autonomní jízdy ukončily zkušební provozní fázi a vstoupily do oficiální.

V Xiaoyu autonomním autobuse není ani přístrojová deska, ani volant, není tam nic kromě sedadel. Xiaoyu má výkonný „mozek“, který dokáže identifikovat semafory, chodce, překážky a aktivně uvolnit prostor pro emergency vozidla.

Aby bylo možné dosáhnout praktického provozu v reálném prostředí, vybudoval Yutong kompletní sadu řešení 5G inteligentní veřejné dopravy na základě autonomních autobusů L4. Autonomní trasa s L4 na Inteligentním ostrově je první v Číně, která je na otevřené silnici. Je základem pro budoucí inteligentní dopravu.


10 000 kilometrů bez řidiče
10 000 kilometrů bez řidiče