Solaris je největším výrobcem na trhu s elektrickými autobusy v Evropě

Díky třem velkým objednávkám zákazníků z Berlína, Varšavy a Milána se Solars v roce 2019 stává evropským lídrem v zakázkách na elektrické autobusy.
Díky třem velkým objednávkám zákazníků z Berlína, Varšavy a Milána se Solars v roce 2019 stává evropským lídrem v zakázkách na elektrické autobusy.
Současná elektrická revoluce v segmentu autobusů se shoduje s dlouhodobou strategií Solaris, která v poslední době investuje zejména do vývoje alternativních pohonů.

V prvních měsících roku 2019 získal polský výrobce Solaris tři velké zakázky na dodávky elektrických autobusů do Berlína (BVG), Milána (ATM) a Varšavy (MZA). Celkem vyjede z montážní linky v Bolechowo až 470 vozidel pro tyto tři metropole. Kromě toho výrobce uzavřel kontrakty na více než 90 dalších elektrických autobusů pro jiná evropská města. 25% elektrických autobusů, na které evropští dopravci vyhlásili letos výběrová řízení, dodá Solaris a stává se tak v Evropě lídrem.

Evropskou flotilu v současné době tvoří přibližně 3 500 elektrických autobusů, před pěti lety to bylo pouze 240. Znamená to téměř 15násobný nárůst! Ke zvýšení potřeby vozidel s nulovými emisemi přispívá politika Evropské unie. Na konci roku 2018 si Evropský parlament stanovil cíl zajistit, aby do roku 2025 bylo 50% všech nových městských autobusů elektrických. Do roku 2030 se očekává zvýšení tohoto podílu na 75%. Rychlý rozvoj sektoru potvzuje společnosti Solaris správné rozhodnutí, které učinil před deseti lety, kdy postavil první elektrický autobus.

Solaris nabízí zájemcům o přechod na dopravu s nulovými emisemi plně zakázkový elektrický autobus. V závislosti na klimatu, trase a zatížení linky nebo topografii mohou vyžadovat jinou specifikaci elektrických autobusů Urbino. K dispozici jsou různé délky vozidla, vybavení, typ baterie, režimy nabíjení a infrastruktura. Autobusy mohou být vybaveny asynchronními centrálními motory nebo dvěma motory integrovanými do elektrické nápravy. Solaris nabízí dva typy baterií: Solaris High Energy a Solaris High Power. Na podzim navíc představí novou generaci baterií - Solaris High Energy Plus s maximální kapacitou, téměř dvojnásobnou. Zásobník energie v e-autobusech Solaris lze dobíjet dvěma způsoby: rychlým nabíjením trvajícím několik až desítky minut pomocí pantogafu nebo pomalým nabíjením plug-in konektorem. Zajímavé je, že přibližně 65% zákazníků se rozhodlo pro nabíjení pantografy. Polský výrobce toto řešení podporuje. Na autobusovém trhu se však podíly pohybují nepatrně odlišně, každý režim nabíjení si ukrajuje asi polovinu z výše uvedeného čísla, i když autobusy s nabíjením plug-in mají malou výhodu.

Po mnoho let Solaris investuje do vývoje alternativních pohonů. Ani ne deset let od své premiéry v roce 2011 vozí elektrické autobusy Urbino každý den tisíce cestujících v 17 zemích Evropy a ujely přes 15 milionů kilometrů. Chce si chce zachovat své vedoucí postavení v oblasti elektromobility, a to nejen z hlediska počtu prodaných vozidel, ale především z hlediska jejich spolehlivosti a neustálého zlepšování funkčnosti. Solaris v tiskové zprávě uvádí, že každý kilometr cenných zkušeností mu umožňuje stavět stále lepší vozidla, která se mohou chlubit mimořádným výkonem a stejnou účinností jako dieselové autobusy.