Arriva testuje elektrobus pro kladenskou MHD

Ulicemi Kladna jezdí kromě autobusů na CNG elektrobus SOR NS 12. Zatím jen zkušebně, pokud se osvědčí do tří let by bezemisní autobusy mohly být běžně v provozu.
Ulicemi Kladna jezdí kromě autobusů na CNG elektrobus SOR NS 12. Zatím jen zkušebně, pokud se osvědčí do tří let by bezemisní autobusy mohly být běžně v provozu.
ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva testuje v kladenské městské dopravě autobus s elektrickým pohonem. Jedná se o vůbec první test elektrobusu v Kladně. Zelené vozidlo výrobce SOR Libchavy s výraznou přední maskou je nejen nízkoemisní, ale jeho jízda je i velmi tichá. Oba tyto benefity významně zlepšují život obyvatel ve větších městech. Pokud se technika osvědčí, je při splnění určitých podmínek reálné, že by se v horizontu tří let začaly v Kladně objevovat elektrobusy v běžném provozu.

Ulicemi Kladna jezdí kromě autobusů na CNG pohon v testovacím režimu také elektrobus od výrobce SOR. Je to městský elektrobus s označením SOR NS 12 electric. „Jde o plně nízkopodlažní a bezemisní autobus, který je ideálním prostředkem do městských ulic. Měsíc teď budeme zkoušet všechny jeho vlastnosti, abychom zjistili, jak se chová v provozu a jestli ho můžeme v budoucnu nasadit na námi provozované linky,“ říká ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.

Elektrobusem se mohou cestující svézt na lince 605, která jezdí po městě mezi Okrskem 0 a Aquaparkem. „Elektrobus má řadu technických a konstrukčních prvků, díky kterým dosahuje hospodárného provozu. Kvitujeme menší hlučnost i nižší množství emisí,“ uvedl primátor statutárního města Kladna Dan Jiránek a dodal: „V dnešní situaci měnícího se životního prostředí už pojem smart city, tedy ‚chytré město‘, který se řada municipalit včetně Kladna snaží naplnit, v sobě zahrnuje nejen využívání moderních technologií pro kvalitní život obyvatel, ale měl by znamenat i nadstavbu zodpovědnosti. Využívané inovace by tak měly být zároveň šetrné k životnímu prostředí. Elektrobusy splňují obě podmínky.“   

Elektrobusy před nedávnem nahradily staré diesely v Trutnově a v Kutné Hoře, kde dokonce zajíždějí i do historického centra města. Bezemisní je také provoz MHD v Bílině. Arriva tak potvrzuje svůj cíl stát se lídrem v oblasti čisté mobility. S ekologickými autobusy Arrivy se mohou setkat i cestující v Praze, Českém Těšíně nebo ve zmíněném Kladně.

Technické parametry elektrobusu
Celková délka 12 metrů, 33 míst k sezení pro cestující. Celkově se ale počet přepravovaných osob může lišit. Počet míst k sezení lze upravovat podle přání dopravce. Interiér elektrobusu je klimatizovaný a cestujícím nabízí USB zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky. Kapacita baterií je 242 kWh a uloženy jsou oboustranně podélně v prostoru střechy.

Arriva


Arriva testuje elektrobus pro kladenskou MHD
Představení vozidla a předváděcí jízda 13. srpna v Kladně.
Arriva testuje elektrobus pro kladenskou MHD
Arriva testuje elektrobus pro kladenskou MHD
Arriva testuje elektrobus pro kladenskou MHD
Arriva testuje elektrobus pro kladenskou MHD