Pro velká a těžká vozidla jsou v náročném  zimním terénu řetězy nezbytností.
Polar Profesional.

Pro zimní výbavu vozidel představujeme sněhové řetězy od tradičního českého výrobce.
Pro zimní výbavu vozidel představujeme sněhové řetězy od tradičního českého výrobce.
Tradičním českým výrobcem sněhových řetězů je Řetězárna a.s., Česká Ves. Na BUSportálu představujeme aktuálně jeho nabídku.
Společnost vyrábí sněhové řetězy pro užitková a nákladní vozidla, autobusy, traktory, malotraktory, vysokozdvižné vozíky,nakladače a jiné pracovní stroje.
  1. Sněhové řetězy žebříkové
    Jde o klasické celoobvodové řetězy, které nacházejí uplatnění ve všech případech, kdy požadavek záběru (přenosu točivého momentu) převyšuje potřebu zachycení bočních sil. Záběrové elementy tvoří prosté řetězové úseky krouceného řetězu upevněné příčně mezi bočními podélnými řetězy. Pro zajištění otěruvzdornosti jsou příčné úseky povrchově tvrzeny. Jejich hustota na dezénu pneumatiky je volena podle charakteru vozidla. Jednoduchá konstrukce umožňuje také jednoduché napínání pomocí spojovací páky na vnějším bočním řetězu. Při nasazování na kolo je nutno vozidlem najíždět. Jsou vyráběny v nejširší velikostní škále, která prakticky odráží rozměry pneumatik všech vozidel provozovaných v ČR.
  2. Sněhové řetězy NHD1 (nákladní, H-stopa, D-profil, jednořadé)
    Celoobvodové sněhové řetězy určené zejména pro nákladní automobily, autobusy, a traktory. Stopovou, záběrovou část tvoří řetězové H-kříže, které dávají sněhovému řetězu nejen dobrý záběr, ale umožňuje také přenos bočních sil.Články řetězových úseků kříže jsou vyrobeny z D-profilového materiálu, který zabezpečuje přenos sil také na zledovatělém povrchu. Vysokou životnost dává křížům legovaná Mn-Ni ocel a povrchové tvrzení. K napínání slouží samostatný napínací řetěz s napínací pákou. Při nasazování je nutno vozidlem najíždět. Sněhové řetězy NHD1 jsou vyráběny pro všechny běžné nákladní pneumatiky s  disku 19,5, 20, 22,5“. Základní sortiment velikostí má tloušťku D-profilu 7mm, zesílené provedení 8mm.
  3. Sněhové řetězy NH1 (nákladní, H-stopa, jednořadé)
    Uplatňují se u lehčích nákladních automobilů – u pneumatik s diskem 17,5 a 19,5“. Záběrové H-kříže jsou vyrobeny z nelegované oceli kruhového průřezu a jsou povrchově tvrzeny. Napínání probíhá pomocí napínacího řetězu s pákou.
  4. Sněhové řetězy POLAR PROFESIONÁL
    Jsou určeny pro větší osobní a lehké užitkové automobily. Jejich hlavní předností je nasazování bez pojíždění. Stopou část tvoří osvědčené H-kříže vyrobené z D-profilu tloušťky 4,6mm. Materiál – legované oceli MnNi, kříže jsou povrchově tvrzeny.
  5. Sněhové řetězy NXD1 (nákladní, X-stopa. D-profil, jednořadé)
    Vyznačují se zlepšenými záběrovými vlastnostmi oproti řetězům NHD1. Jsou vhodné pro vozidla (stroje) se zvýšenou četností rozjezdů, zastávek a pro pomaloběžné stroje.
  6. Sněhové řetězy TOD (traktory, obdélníková stopa, D-profil)
    Konstrukce těchto sněhových řetězů je vhodná zejména pro traktory, zemní stroje. Záběrové úseky řetězu vytváří mezi sebou obdélníky, které překlenou hluboké šípové drážky v dezénu pneumatiky.
  7. Sněhové řetězy pro nakladače a zemní stroje
    Jde o masivní sněhové řetězy s různým typem stopy a samostatným napínáním. Stopový řetěz je vyroben z kruhového profilu, jeho průměr (10-14mm) je volen podle velikosti pneumatiky.
Veškeré vyráběné typy sněhových řetězů mají oboustranné využití, tzn. po opotřebování jedné strany (úbytek cca 50% průřezu) je možno řetěz obrátit a provozovat dále až do opotřebení druhé strany ( rovněž na cca 50% průřezu). Při větší jednostranném opotřebení již hrozí nedostatečná pevnost řetězových článků.
Řetězárna a.s., Česká Ves

Pro velká a těžká vozidla jsou v náročném  zimním terénu řetězy nezbytností.
SR-NH1.
Pro velká a těžká vozidla jsou v náročném  zimním terénu řetězy nezbytností.
SR-žebříková stopa.