Madridská flotila autobusů do konce roku 2019 nízkoemisní

Páteří ekologické autobusové dopravy bude 672 autobusů Mercedes-Benz Citaro NGT s pohonem na zemní plyn. Celkem čítá flotila EMT Madrid přibližně 2 000 autobusů.
Páteří ekologické autobusové dopravy bude 672 autobusů Mercedes-Benz Citaro NGT s pohonem na zemní plyn. Celkem čítá flotila EMT Madrid přibližně 2 000 autobusů.
EMT Madrid chce do konce roku změnit celý svůj vozový park na nízké emise. Základem celého konceptu šetrného k životnímu prostředí je Citaro NGT.

Autobusy mají ve španělském hlavním městě velký význam: flotila EMT Madrid čítá 2 000 autobusů, vozidla ujedou více než jeden milion kilometrů za rok a přepraví 425 milionů cestujících v rozsáhlé síti pokrývající přibližně 3 800 kilometrů. Díky pravidelnému jízdnímu řádu je regionální veřejná doprava v Madridu velmi populární a poptávka po ní roste. Současně se výrazně snížil provoz individuální dopravy v centru města.

Srdcem vozu Mercedes-Benz Citaro NGT je motor na zemní plyn Mercedes-Benz M 936 G s objemem 7,7 litrů. Šestiválcový motor jede na stlačený zemní plyn nebo bioplyn. S výkonem 222 kW (302 k) dosahuje maximálního točivého momentu 1200 Nm a značně snižuje emisní limity Euro VI.

Emise CO2 při provozu na zemní plyn jsou až o deset procent nižší než emise vznětového motoru. Při používání bio zemního plynu je jeho provoz z hlediska emisí CO2 téměř neutrální. Hluk je nižší až o 4 dB (A).

EMT Madrid vlastní moderní autobusové depo v Sanchinarro otevřené v roce 2010. Depo je navrženo tak, aby zvládlo 400 autobusů na plyn. Vozidla mohou být naplněna plynem během několika minut, současně na devíti stanicích. Za plnění nádrží zodpovídají speciálně vyškolení zaměstnanci. Kromě Sanchinarru má EMT také tři další depa přizpůsobená provozu autobusů na zemní plyn.

Podle výrobce vozidel oceňuje dopravce jak vysoký dojezd, tak i moderní vzhled vozu Citaro NGT, a také nízké náklady na údržbu a opravy. Spotřeba moderních plynových motorů je nízká, takže náklady na nákup mohou být odepsány ve velmi krátkém čase.

Citaro NGT je velmi oblíbené u řidičů. Velmi oceňují celkový moderní design vozu a praktické pracoviště, kabina může být klimatizována individuálně, dveře s oknem oddělují jejich kabinu od prostoru pro cestující. Pro cestující jsou k dispozici zdvojené zásuvky USB, silnější klimatizační systém pro boj s klimatickými podmínkami v Madridu s velmi horkými léty.

Mercedes-Benz



Madridská flotila autobusů do konce roku 2019 nízkoemisní