Pražská integrovaná doprava dostane novou vizuální podobu
Nově pořizované autobusy do PID musí mít jednotný vzhled exteriéru i interiéru podle standardů kvality PID. Ty platí pro období 2019-2028.

Praha vyhlásí soutěž na sjednocení vizuální identity PID a dopravy ve Středočeském kraji. Má více propagovat společný integrovaný systém. Změny se dotknou také vozidel a uniforem personálu.
Reklama
Praha vyhlásí soutěž na sjednocení vizuální identity PID a dopravy ve Středočeském kraji. Má více propagovat společný integrovaný systém. Změny se dotknou také vozidel a uniforem personálu.
Pražští radní schválili na svém zasedání 24. června vypsání designérské soutěže na sjednocení vizuální identity Pražské integrované dopravy (PID) a dopravy ve Středočeském kraji, se kterou se pražská doprava stále intenzivněji překrývá. Soutěž připraví hlavní město Praha ve spolupráci se společností Czech Design.

Důvodem je podle vedení Prahy to, že současná vizuální identita PID pochází z roku 2008 a s rozšířením do Středočeského kraje v posledních letech je nutná její změna. „Chci, aby pražská hromadná doprava byla komfortní, moderní, měla silný brand a byla nejen co do kvality služeb, ale také vizuálně na úrovni 21. století. Proto vypisujeme designérskou soutěž, která zajistí nový vizuální manuál identity systému PID a nová loga Regionálního organizátora pražské integrované dopravy i Integrované dopravy Středočeského kraje, která budou společně vysílat jasný signál postupné integrace,“ popsal v tiskové zprávě Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu.

„Soutěž na novou kvalitní podobu společného integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje nám pomůže posunout prezentaci veřejné dopravy zas o kus dál a sjednotí dopravu v Praze a ve středních Čechách i vizuálně. To je důležitou vstupní podmínkou pro kvalitní a sebevědomý integrovaný systém, který bude při pokrytí území se třemi miliony obyvatel největším ve střední Evropě,“ doplnil ředitel Regionálního organizátora pražské integrované dopravy Petr Tomčík.

„Středočeský kraj jako významný objednatel dopravní obslužnosti má také zájem na jednotné a moderní prezentaci nově provozovaného společného integrovaného systému. Středočeský kraj i Praha budou díky nové vizuální identitě vystupovat jednotně a rovnocenně,“ uvedl Michal Štěpán, ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje.

Nová vizuální identita zdůrazní propojení systému veřejné dopravy hl. m. Prahy a Středočeského kraje a další postupné prohlubování spolupráce. Zároveň soutěž posoudí, zda současné logo PID zůstane v aktuální formě, pouze se upraví, nebo se za něj najde náhrada. Základním parametrem nové identity bude červená barva, která je vnímaná jako základní barva dopravního systému a navazuje na provedení označníku hromadné dopravy v Praze i v části Středočeského kraje. Dvoukolová soutěž by měla stát téměř tři miliony korun.

„Vizuální proměny se dočkají také autobusy, vlaky, tramvaje i uniformy personálu. Výsledek soutěže zajistí moderní, ale zároveň nadčasovou identitu systému PID, integrované veřejné dopravy hlavního města Prahy a Středočeského kraje,“ řekl na závěr Adam Scheinherr.

O přejmenování PID se mluvilo již na jaře letošního roku. Tehdy Praha uvažovala o názvu Metropolitní integrovaná doprava (MIND), který však zřejmě nesplnil cíl změny, zdůraznit název Středočeského kraje. "Doufám, že se nám brzy podaří změnit název PID, protože už je přežitý a nepřesný. Počet spojů a velikost zaintegrovaného území jsou nyní v našem kraji podstatně větší než v Praze," uvedla u příležitosti zapojení Nymburska a Kolínska do PID v březnu 2019 hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.


Pražská integrovaná doprava dostane novou vizuální podobu
Potahy sedadel pro vozidla PID navrhl Matěj Hošek. Nová vozidla musí splňovat i tento standard.