Volvo Trucks představuje autonomní koncept Vera

Futuristický tahač Volvo Vera zajistí přepravu zboží mezi logistickým střediskem a přístavem ve švédském Göteborgu. Víc než kamion připomíná sportovní auto.
Futuristický tahač Volvo Vera zajistí přepravu zboží mezi logistickým střediskem a přístavem ve švédském Göteborgu. Víc než kamion připomíná sportovní auto.
Volvo se vývoji autonomních vozidel v poslední době intenzivně věnuje. Některé modely nákladních automobilů i autobusů už testuje. Samořiditelná nákladní vozidla Volvo FH přepravují vápenec na pětikilometrovém úseku mezi povrchovým dolem a přístavem v Norsku. V Singapuru Volvo spolu s partnerem Nanvang Technological University vyvíjí elektrické autobusy bez řidiče. V areálu univerzity pro tyto účely vznikla zkušební dráha s kulisami městečka a simulující skutečné provozní podmínky. Předpoklad pro vyjetí autonomních autobusů do ostrého singapurského provozu je rok 2022. Zpočátku by měly být nasazeny na linky mimo centrum. Švédský výrobce si vybral pro testování svých autobusů Singapur především proto, že významně podporuje elektromobilitu a automatizaci a jeho legislativa už je na tuto technologii poměrně připravena. Univerzita NTU není v autonomním výzkumu a pokročilých dopravních technologicí nováčkem, v Singapuru jako první už v roce 2013 demonstrovala autonomní vozidla.

Nyní Volvo oznámilo svůj nejnovější produkt. Elektrické, připojené a autonomní vozidlo Vera.

Elektrické, připojené a autonomní vozidlo Vera od společnosti Volvo Trucks bude tvořit součást integrovaného řešení pro přepravu zboží z logistického centra do přístavního terminálu ve švédském Göteborgu. Tento úkol je výsledkem nové spolupráce mezi společností Volvo Trucks a trajektovou a přepravní společností DFDS.

Úkolem vozidel bude přeprava kontejnerů mezi logistickým centrem a přístavním terminálem. Cílem je vytvořit systém, který nabídne efektivní a plynulý tok zboží. Účelem spolupráce je implementace koncepce Vera do reálného provozu s cílem umožnit připojený systém sestávající z několika vozidel Vera sledovaných řídicí věží a umožnit plynulý tok zboží, a to od logistického centra DFDS až po přístavní terminál, odkud se zboží distribuuje do celého světa. Spolupráce se společností DFDS představuje první krok k implementaci koncepce Vera do skutečné dopravy na předem definovaných veřejných komunikacích v průmyslové oblasti.

V roce 2018 představila společnost Volvo Trucks své první elektrické, připojené a autonomní řešení určené pro opakující se úkoly v logistických centrech, továrnách a přístavech. Koncepce Vera je vhodná k přepravě velkého množství zboží s vysokou přesností na krátké vzdálenosti.

„Nyní máme možnost implementovat koncepci Vera v ideálním prostředí a dále rozvíjet její potenciál v oblasti dalších podobných operací," říká Mikael Karlsson, viceprezident Autonomous Solutions společnosti Volvo Trucks.

„Chceme být v čele připojené, autonomní dopravy. Tato spolupráce nám pomůže vyvinout efektivní, flexibilní a udržitelné dlouhodobé řešení k přijímání autonomních vozidel přijíždějících k našim branám, z čehož budou profitovat jak naši zákazníci a životní prostředí, tak i naše podnikání," říká Torben Carlsen, generální ředitel společnosti DFDS.

Autonomní dopravní řešení bude dále rozvíjeno z hlediska technologie, řízení provozu i úprav infrastruktury, než bude plně funkční. Kromě toho budou přijata nezbytná bezpečnostní opatření, aby byly splněny společenské požadavky na bezpečnost autonomní dopravy.

Jelikož společnost Volvo Trucks získává stále více zkušeností, koncepce Vera má potenciál k tomu, aby byla použita v podobných aplikacích jako doplněk k současným dopravním řešením.

Pro přepravní společnosti hraje autonomní doprava pro budoucnost důležitou roli. Ve spojení s nízkou úrovní hluku, nulovými emisemi výfukových plynů a příznivými provozními náklady je pro logistiku přínosem. Volvo považuje tuto spolupráci za důležitý začátek a chce v této oblasti dosáhnout pokroku. "Vera může mít rychlostní omezení, ale my ne. Testování již započalo. Máme v úmyslu toto řešení implementovat během následujících let," dodává Mikael Karlsson.

Fakta:

 • Úkolem je přemístit kontejnery z logistického centra DFDS ve švédském Göteborgu do přístavního terminálu v závislosti na dané kapacitě.
• Autonomní systém je sledován obsluhou v řídicí věže, která je také zodpovědná za přepravu.
• Řešení je vhodné pro opakující se toky s maximální rychlostí 40 km/h.
• Úpravy infrastruktury jsou součástí implementace uceleného systému přepravy, včetně automatizovaných bran na terminálech.
• Hlavními partnery prvního úkolu koncepce Vera jsou společnosti Volvo Trucks a DFDS, nicméně na jeho implementaci se podílí několik dalších subjektů.
• Společnost DFDS nabízí trajektové a přepravní služby v Evropě a Turecku a generuje roční příjmy v přibližné výši 17 miliard DKK. Má 8000 zaměstnanců ve 20 zemích světa, a to jak na lodích, tak i v kancelářích. Společnost DFDS sídlí v dánské Kodani a je zalistována na burze NASDAQ Copenhagen.
• Iniciativa je realizována s podporou Švédské inovační agentury Vinnova, Švédské dopravní správy a Švédské agentury pro energetiku prostřednictvím programu FFI pro Strategický výzkum a inovace vozidel.

Volvo



Volvo Trucks představuje autonomní koncept Vera
Volvo Trucks představuje autonomní koncept Vera
Volvo Trucks představuje autonomní koncept Vera
Volvo Trucks představuje autonomní koncept Vera