Rekordní objednávka pro eCitaro do Wiesbadenu

Mercedes-Benz dodá 56 městských elektrických autobusů eCitaro společnosti ESWE Verkehrsgesellschaft mbH do Wiesbadenu do oblasti Hesenska.

Mercedes-Benz dodá 56 městských elektrických autobusů eCitaro společnosti ESWE Verkehrsgesellschaft mbH do Wiesbadenu do oblasti Hesenska.

Dosud největší kontrakt pro Mercedes eCitaro zněl na 20 vozidel pro Hamburger Hochbahn. Následoval Berlín a Heidelberg. Nyní objednala celkem 56 autobusů eCitaro dopravní společnost ESWE Verkehrsgesellschaft mbH z Wiesbadenu. 41 z nich bude vybaveno polovodičovými bateriemi.

Mercedes bude plnit funkci generálního dodavatele, kromě dodání elektrických autobusů zajistí úpravu servisu pro e-busy, nabíjecí infrastrukturu a proces nabíjení.

Hlavní město Hesenska letos obdrží prvních deset autobusů eCitaro z objednávky, zbývající budou dodány v roce 2020. Prvních 15 eCitaro bude vybaveno lithium-iontovými bateriemi současné generace (NMC). Každé eCitaro je vybavené balíkem dvanácti baterií s celkovou kapacitou 292 kWh. Všech 56 autobusů bude dobíjeno plug-in zástrčkou v depu.

Zbývajících 41 elektrobusů bude vybaveno polovodičovými bateriemi (baterie s pevným elektrolytem od francouzské společnosti Bolloré Blue Solutions). Polovodičové baterie mají velmi vysokou hustotu energie. V tomto případě je dostačujících sedm baterií, aby bylo dosaženo kapacity akumulátoru 441 kWh. I v zimě, kdy čelí náročným požadavkům na používání elektrického vytápění, může eCitaro vybavené polovodičovou baterií podle testovací metody SORT 2, ujet více než 200 km, uvádí Daimler.

Mercedes dodá kompletní systém, včetně stavebních prací pro infrastrukturu, poprvé v Německu. V této souvislosti bude stávající depo reorganizováno, upraveno a postupně vybaveno dobíjecími stanicemi pro autobusy. Plánované práce zahrnují i vybudování transformátorové stanice pro konverzi elektřiny středního napětí na elektřinu s nízkým napětím.

Součástí objednávky je správa nabíjení. Bude realizována společně s berlínskou partnerskou společností IVU Traffic Technologies. V první řadě půjde o definování nabíjecího místa - zásuvky pro každý autobus po příjezdu do depa. Inteligentní řízení nabíjení zabezpečí, aby všechny autobusy byly nabity optimálním množstvím elektřiny pro svou další cestu . To také zahrnuje předkondicionování, tj. řízení teploty baterií a prostoru pro cestující, zabezpečující maximální ůčinnost.

ESWE Verkehrsgesellschaft mbH provozuje městskou dopravu ve městě Wiesbaden a disponuje flotilou 271 autobusů. Na 41 autobusových linkách přepraví autobusy ročně téměř 60 milionů cestujících. Dvě třetiny z přibližně 1 100 zaměstnanců pracují v dopravě. Se zavedením eCitaro uvádí ESWE do praxe plán: během jednoho roku společnost změní pětinu svého vozového parku na plně elektrická vozidla. ESWE Verkehr a město Wiesbaden si stanovily ambiciózní cíl: uskutečnit jako první město v Německu vizi městské dopravy bez emisí.

Daimler