Vodíkový Solaris Urbino 12 získal své první ocenění

Solaris představí svůj první vodíkový autobus v červnu na kongresu UITP ve Stockholmu, už nyní získal cenu v soutěži Sustainability Award 2019 v kategorii "Concept Vehicle".
Solaris představí svůj první vodíkový autobus v červnu na kongresu UITP ve Stockholmu, už nyní získal cenu v soutěži Sustainability Award 2019 v kategorii "Concept Vehicle".
Solaris získal cenu od německého časopisu „Busplaner“ v soutěži „Sustainability Award 2019“ v kategorii „Concept Vehicle“ za vodíkový autobus Urbino 12, který bude slavit premiéru v červnu během kongresu UITP ve Stockholmu. Jeho uvedení na trh oznámili zástupci polského výrobce i loni na veletrhu Czechbus.

Slavnostní předání cen proběhlo 18. března v Berlíně. Je to další ocenění, které redaktoři časopisu výrobci z Bolechowo udělili. V kategorii „Inovace roku 2012“ vyhrálo Urbino 8.9 LE electric, v roce 2014 Solaris Urbino 18.75 electric a v roce 2017 získal cenu „Busplaner“ Solaris Urbino 12 electric v kategorii „Veřejná doprava“ za přispění k rozvoji elektromobility na německém trhu.

„V reakci na rostoucí zájem evropského trhu o veřejnou dopravu bez emisí se společnost Solaris rozhodla uvést na trh další ekologický autobus - Urbino 12 hydrogen. Jsme rádi, že naše úsilí o rozšíření portfolia alternativních vozidel bylo oceněno," uvedl Javiera Calleju, generální ředitel Solaris Bus & Coach S.A.

Solaris jako jeden z prvních výrobců městských autobusů v Evropě představil vodíkový autobus a potvrzuje tak své postavení průkopníka ve vývoji ekologických vozidel. Vodíkové Urbino 12 bude zcela bez emisí - jedinou látkou emitovanou při provozu autobusu je pára. Energie potřebná k pohonu bude získávána z vodíku zpracovaného v palivovém článku na elektrickou energii.

Díky technologii používané ve vodíkových autobusech budou schopny ujet rekordní vzdálenost (ze všech elektrických autobusů Solaris) na jedno tankování - přes 350 km. Vozidlo bude také vybaveno nízkokapacitní trakční baterií Solaris High Power o výkonu 29,2 kWh, která bude palivový článek podporovat ve chvíli nejvyšší spotřeby energie. Baterie bude nabíjená energií z vodíku. Navíc jí bude možné dobíjet prostřednictvím plug-in zásuvky (jako v případě standardních elektrických autobusů). Pohon autoubusu bude zabezpečovat náprava s integrovanými elektromotory s maximálním výkonem 125 kW.

Solaris Bus & Coach S.A.



Vodíkový Solaris Urbino 12 získal své první ocenění