Nové Solarisy v ulicích Plzně
Škoda 27 Tr pro PMDP na zkušební jízdě.

Zatímco nové autobusy v karoserii IV. generace Solaris už ulice západočeské metropole brázdí s cestujícími, trolejbusy na zařazení do provozu teprve čekají.
Reklama
Zatímco nové autobusy v karoserii IV. generace Solaris už ulice západočeské metropole brázdí s cestujícími, trolejbusy na zařazení do provozu teprve čekají.
Jak jsme už informovali, od začátku roku do ulic Plzně vyjíždí nové autobusy Solaris Urbino 18 v karoserii IV. generace (též New Urbino). Po bok původně předváděcího zeleno-žlutého autobusu (ev.č. 599), který už v Plzni v pravidelném provozu slouží, se tak zařadila další šestice autobusů (ev. č. 605 až 610). V nejbližší době (nejpozději do června 2019) budou dodány ještě další dva autobusy, do roku 2023 může PMDP dle rámcové smlouvy odebrat až dalších 14 kloubových autobusů. Nové autobusy jsou nasazovány především na páteřní linky 30 a 41, objevují se ale i na linkách 24, 29, 35, 56 či 57. S dodáním nových autobusů se bojí odstavení autobusů Solaris Urbino 15 II. generace, kterému bude věnován samostatný materiál.

Na své zařazení do provozu s cestujícími zatím čekají trolejbusy Škoda 27 Tr (New Trollino). Všech sedm nových trolejbusů už je vyrobeno, testování bylo zahájeno v druhý lednový týden. V první březnový den byly dopravci předány první dva trolejbusy, v následujících dnech pak PMDP obdrželo další stroje. Nové vozy u PMDP obdrží evidenční čísla 583 až 589.  Ačkoliv jsou trolejbusy vybaveny pomocnými bateriemi, v pravidelném provozu budou zatím sloužit na linkách, kde je krom výluk či mimořádností nevyužijí. Jejich doménou bude páteřní trolejbusová linka 16, na které umožní eliminovat nasazování sólo trolejbusů v pracovní dny z důvodu dlouhodobého nedostatku provozuschopných kloubových trolejbusů. Zařazení nových trolejbusů umožní dále razantně posílit linku 15 (na šest směn budou namísto sólo trolejbusů budou nasazeny kloubové). Do provozu budou nové 27 Tr zařazeny nejpozději 25. března 2019, kdy vstupují v platnost nové grafikony s posíleným provozem linky 15.
Nové trolejbusy svým barevným řešením vzbudily poměrně velké emoce. V rámci širší skupiny zájmové veřejnosti kolem webu Plzeňské trolejbusy byla vytvořena alternativní barevná provedení trolejbusů, která byla po předvýběru předložena k veřejnému hlasování. Výsledky této (neoficiální) ankety poslouží jako informativní podklad pro další diskuzi o barevném řešení nových vozidel MVD. Veřejné hlasování probíhá právě v těchto dnech a je přístupné na adrese http://bit.ly/hlasovani-plz-tbus.

Zdeněk Kresa

Nové Solarisy v ulicích Plzně
Solaris Urbino 18 ev.č. 606 Plzeňských městských dopravních podniků.
Nové Solarisy v ulicích Plzně
Nové Solarisy v ulicích Plzně
Autobus Solaris Urbino 18 NU ev.č. 609 v první den provozu s cestujícími (5.3.2019)
Nové Solarisy v ulicích Plzně
Při jízdě na bateriový pohon nový trolejbus projíždí po mostě Ivana Magora Jirouse.
Nové Solarisy v ulicích Plzně
Nové Solarisy v ulicích Plzně
Škoda 27 Tr budoucího ev.č. 583 na zkušební jízdě krátce před předáním dopravci.
Nové Solarisy v ulicích Plzně
Zařazení nových kloubových trolejbusů umožní eliminaci sólo trolejbusů na páteřní lince 16 v pracovní dny.
Nové Solarisy v ulicích Plzně
Diskutované barevné řešení nových trolejbusů. Vyjádřete svůj názor na adrese http://bit.ly/hlasovani-plz-tbus