Vídeň postaví nové mezinárodní autobusové nádraží
Starosta Vídně spolu s radními představili podobu nového mezinárodního autobusového terminálu. © PID

Do pěti let vyroste 10 minut metrem od centra města terminál, který denně odbaví 200 dálkových autobusů. Má být vizitkou Vídně podobně jako letiště nebo hlavní vlakové nádraží.
Do pěti let vyroste 10 minut metrem od centra města terminál, který denně odbaví 200 dálkových autobusů. Má být vizitkou Vídně podobně jako letiště nebo hlavní vlakové nádraží.
Cesty dálkových linkových autobusů ve Vídni dnes začínají a končí na různých stanovištích rozesetých napříč celým městem. Rakouské hlavní město proto chce do pěti let postavit mezinárodní autobusový terminál, který podobně jako nové vlakové hlavní nádraží sjednotí všechny odjezdy a příjezdy pod jednu střechu. Stanici pro přibližně 200 dálkových autobusů denně vybuduje městská společnost Wien Holding.

Nové centrální autobusové nádraží vyroste u Stadionu Ernsta Happela a obchodního centra Stadion Center v blízkosti stanice metra U2 Stadion, odkud jízda metrem do centra trvá necelých 10 minut. Terminál se 36 stáními by měl vzniknout do pěti let a stát se hlavním stanovištěm pro 200 dálkových autobusů každý den.

Podle vídeňského starosty Michaela Ludwiga se bude jednat o novou „vizitku“ města, podobně jako v případě nového hlavního vlakového nádraží nebo stále se rozrůstajícího letiště. Dálková autobusová doprava v posledních letech posiluje a v současnosti Vídeň jako jedno z turisticky nejatraktivnějších měst Evropy za rok zaznamená na 200 000 příjezdů a odjezdů dálkových autobusů, které přepraví kolem 5 milionů cestujících.

Jeden terminál pro všechny spoje
Cílem vídeňského magistrátu je vytvořit jeden terminál pro všechny mezinárodní autobusové linky – ten totiž ve městě doposud chybí. Přibližně každý druhý dálkový autobus dnes odjíždí od stanice metra Erdberg, některé od hlavního nádraží a další z ostatních míst ve městě.

Vybrané místo vyniká kromě dostupnosti MHD i dobrým napojením na dálkové kapacitní trasy. Terminál ve 2. městském obvodu nabídne prostor i poskytovatelům bikesharingu a carsharingu. Náklady na výstavbu areálu o velikosti 16 500 m2 odhaduje město na základě srovnání s podobnými projekty v zahraničí na 70 milionů euro. Přesný termín zahájení výstavby zatím není určen, Vídeň nyní dokončuje projektové přípravy.

Městský Wien Holding

Projekt realizuje samo město prostřednictvím skupiny Wien Holding, která sdružuje firmy ve vlastnictví města. Holding patří mezi základní pilíře hospodářské činnosti města Vídně. V nadcházejících letech bude zajišťovat i stavbu nové vídeňské multifunkční arény pro přibližně 20 000 diváků ve čtvrti Neu Marx a dlouhodobě se například podílí na výstavbě obecních bytů, provozuje výstaviště nebo městská divadla. Pod hlavičku Wien Holding patří i síť Zahraničních kanceláří města Vídně Eurocomm-PR.

Zdroj: Zahraniční kancelář města Vídně


Vídeň postaví nové mezinárodní autobusové nádraží
Vizualizace nového mezinárodního terminálu ve Vídni. © PID
Vídeň postaví nové mezinárodní autobusové nádraží
Vizualizace nového mezinárodního terminálu ve Vídni. © PID
Vídeň postaví nové mezinárodní autobusové nádraží
Poloha nového mezinárodního terminálu ve Vídni. © PID