Fiasko pro silniční dopravu v Evropském parlamentu

Při projednávání Balíčku mobility členové výboru pro dopravu TRAN nepodpořili společná a jednotná pravidla pro vysílání pracovníků ani navržené změny sociálních předpisů. Další šance v půlce ledna.
Při projednávání Balíčku mobility členové výboru pro dopravu TRAN nepodpořili společná a jednotná pravidla pro vysílání pracovníků ani navržené změny sociálních předpisů. Další šance v půlce ledna.
Ve čtvrtek 10. ledna nechal výbor pro dopravu Evropského parlamentu evropské silniční dopravce napospas národním aplikacím pravidel o vysílání pracovníků. Členové výboru nepodpořili společná a jednotná pravidla pro vysílání ani navržené změny sociálních předpisů a ze tří částí tzv. Balíčku mobility schválili jen jednu, a to tu nejméně důležitou pro české dopravce. Shodli se pouze na změně pravidel kabotáže a například na povinném návratu vozidel domů každé čtyři týdny. Znamená to, že bude velmi těžké najít ještě nějaký kompromis pro zasedání pléna parlamentu 17. ledna. Je vysoce pravděpodobné, že se současný parlament s Balíčkem mobility nevypořádá a vyjde vniveč dobrý a odpracovaný výsledek z prosincové Rady ministrů.

Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA situaci komentuje: „Měli jsme po dvou letech tvrdé práce a velmi dobrém výsledku z Rady, kde české pozice hájili ministr Ťok a velvyslanec Zajíček, naději, že výbor pro dopravu zaujme konstruktivní přístup, který zabrání uplatňování 27 národních aplikací směrnice o vysílání pracovníků na unijní dopravce a jejich řidiče. Pokud se to nepodaří ani na plénu parlamentu v půlce ledna, budou naši dopravci i nadále vystaveni ochranářským opatřením na západě a naopak nebudou chráněni našimi národními pravidly proti náporu levné konkurence z východu. Dnešní výsledek výboru TRAN je velkým zklamáním!“

Zdroj: TZ Sdružení ČESMAD BOHEMIA


Fiasko pro silniční dopravu v Evropském parlamentu