První elektrobus vyrobený v čínsko-maďarské spolupráci: CityPioneer
Po roční přípravě a výrobě byl prototyp elektrického autobusu CityPioneer představen před Vánoci v Székesfehérváru v Maďarsku. Foto Simon Erika és Molnár Artúr

Čínská CRRC a maďarský Ikarus jako partneři při vývoji a výrobě dvanáctimetrového elektrobusu IC 1211 U pro evropský trh. Sériovou výrobu plánují už v roce 2019.
Čínská CRRC a maďarský Ikarus jako partneři při vývoji a výrobě dvanáctimetrového elektrobusu IC 1211 U pro evropský trh. Sériovou výrobu plánují už v roce 2019.
Prototyp elektrického autobusu představeného před Vánoci v Székesfehérváru v Maďarsku je výsledkem společného podniku "Electrobus Europe Zrt". Velký čínský výrobce CRRC dodává pohonnou část a Ikarus karosérii. Výsledkem je nízkopodlažní třídvéřový 12 metrový autobus poháněný synchronním motorem s permanentními magnety a výkonem 240 kW (tDrive MD2021). Baterie mají kapacitu 313 kWh. Na jedno nabití, které trvá 5 - 6 hodin, ujede CityPioneer až 260 km. Testování začíná v Székesfehérváru hned začátkem tohoto roku. Co nejdříve má být nasazen na pravidelné linky.

Evropský proces homologace elektrobusu zajišťuje Ikarus. Podle vyjádření prezidenta společnosti Ikarus Gábora Szélese se očekává začátek sériové výroby už letos. Zároveň Electrobus Europe plánuje ve druhé polovině roku 2019 vyrobit prototypy elektrického midibusu a elektrického kloubového autobusu. Dlouhodobá spolupráce se potvrzuje i plánovaným založením společného výzkumného střediska maďarských a čínských univerzit.

První elektrobus vyrobený v čínsko-maďarské spolupráci: CityPioneer
Prototyp elektobusu vychází z modelu CRRC, některé konstrukční prvky byly vyvinuty podle evropských standardů.
První elektrobus vyrobený v čínsko-maďarské spolupráci: CityPioneer
Ještě letos je v plánu vyrobit minimálně 200 kusů elektrobusů.