Krakovské elektrobusy v praxi
Pro nabíjení elektrobusů je v depu Wola Duchacka instalováno 28 stání pro zásuvkové nabíjení, dodavatelem technologie je polský Medcom. Foto smartcityvpraxi.cz

Reportáž Smartcityvpraxi.cz o elektrobusech Solaris provozovaných MPK. "Elektryki" jezdí na linkách MHD a příměstské lince k jednomu ze světově nejstarších solných dolů Wieliczka.
Reportáž Smartcityvpraxi.cz o elektrobusech Solaris provozovaných MPK. "Elektryki" jezdí na linkách MHD a příměstské lince k jednomu ze světově nejstarších solných dolů Wieliczka.
V historickém Krakově jezdí u dopravní společnosti Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. (MPK) celkem 26 elektrobusů domácího výrobce Solaris. 19 je dvanáctimetrových Solaris Urbino 12 electric, tři kloubové Solaris Urbino 18 electric a čtyři midibusy Solaris Urbino 8.9 electric. Většina je z roku 2017. K nabíjení využívají stejnosměrnou tramvajovou infrastrukturu v kombinaci s uzemněnou, čtyřpólovou technologií průběžného dobíjení.

Standardní 12m elektrobus Solaris je vybaven 160kW centrálním asynchronním trakčním elektromotorem a jako zdroj energie slouží 160kWh trakční baterie typu Solaris High Energy. Kloubové 18m elektrobusy jsou poháněny 240kW trakčními motory a jako zásobník energie slouží 200kWh trakční baterie, rovněž typu Solaris High Energy. Elektrické midibusy pohání 160kWh trakční motory a jako zásobník energie slouží 80kWh trakční baterie. Teoretický dojezd elektrobusu na jedno nabití baterií činí cca 100 km, prakticky je režim nabíjení nastaven tak, aby elektrobus i s rezervou zvládl všechny výkyvy ve spotřebě dané vnějšími podmínkami i stylem jízdy.

Reportáž z povánoční prohlídky garáží Wola Duchacka - "domova" krakovských elektrobusů - najdete na webu Smartcityvpraxi.cz.


Krakovské elektrobusy v praxi
Krakovské elektrobusy v praxi