Investice do MHD v Brně v roce 2019
Škoda Electric dodala v roce 2018 do Dopravního podniku města Brna deset trolejbusů za více než 120 milionů korun.

Projekt Tramvaj pro Brno, nákup parciálních trolejbusů a nové autobusy, to je část plánů Dopravního podniku města Brna do nového roku.
Reklama
Projekt Tramvaj pro Brno, nákup parciálních trolejbusů a nové autobusy, to je část plánů Dopravního podniku města Brna do nového roku.
Dopravní podnik města Brna představil své plány pro nový rok.

Na úspěšný program rekonstrukce a modernizace tramvají původních typů T3 a K2 na modernizované tramvaje typu Vario LF a Vario LF2, realizovaný v letech 2006–2018 (celkem 64 kusů tramvají), navazuje projekt Tramvaj pro Brno. Jedná se o dodávku komponentů a následnou kompletaci 41 kusů nových středně kapacitních tramvají v ústředních dílnách Dopravního podniku města Brna (DPMB). Dokončení prvních dvou kusů tramvají je v plánu na konci roku 2019.

Na pilotní projekt nákupu deseti parciálních trolejbusů v roce 2018 naváže nákup 25 kusů kloubových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, který umožňuje jízdu bez trolejového vedení. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2019 – 2020. Po jejich dodání bude možné vyřadit všechny vysokopodlažní trolejbusy, cestující se tak mohou těšit na 100% nízkopodlažní provoz trolejbusů v Brně.

V souladu se strategií obnovy vozidel MHD dopravní podnik pořídí také 20 kusů autobusů s délkou 12 metrů se vznětovým motorem. Tyto autobusy nahradí především autobusy CITELIS s emisní normou Euro 4, které jsou již na hranici životnosti. Patnáct kusů autobusů bude v městském provedení a pět kusů autobusů v příměstském provedení. Příměstské autobusy budou standardně nasazovány na linky vyjíždějící za hranice města Brna (např. 51, 303 a další). Tyto autobusy budou vybaveny bezpečnostními pásy a budou využitelné i pro zájezdovou dopravu.

Všechna vozidla MHD budou v souladu se strategií DPMB standardně vybavena klimatizací.

Co se týká stravebních investic, v roce 2019 budou dobíhat stavby celoměstského charakteru, hlavně  rekonstrukce ulice Údolní v úseku Úvoz – Náměstí Míru. Dále stavba odhlučnění tramvajové trati Cejl – Zábrdovická s navazující opravou zbylých tramvajových úseků v ulicích Cejl a Bubeníčkova. Bude pokračovat stavba tramvajové tratě v ulici Plotní a snad bude také zahájena dlouho očekávaná stavba tramvajové tratě z Osové na Kampus. DPMB opraví vlastními náklady tramvajovou trať linky číslo 8 v úseku Ostravská – Novolíšeňská v návaznosti na loňskou úpravu této tratě v úseku Táborská – Ostravská. Opět s bezbariérovým řešením rekonstruovaných zastávek Bílá hora, Bělohorská, Líšeňská.

Z velkých nekolejových staveb bude v plném nasazení realizována stavba Prodloužení trolejbusové trati Novolíšeňská – Jírova, včetně měnírny Jírova, která by v roce 2019 měla být i ukončena, přes její poměrně velké charakteristické rozměry (délka 1600 metrů trolejbusové trati, 1200 metrů kabelovodu, měnírna TD a ED ve smyčce Jírova, úpravy komunikací a nástupišť atd.). Jednou z nejvýznamnějších staveb stále zůstává akce Pisárky – etapa II., dostavba haly vozovny a nové kolejové uspořádání, která má trvat celých 26 měsíců. Pro zlepšení image města Brna bude realizována také II. etapa stavby AN Benešova – Blok B, čekárna a komerční prostory, včetně kompletní rekonstrukce zpevněných ploch pod „skořepinou“ do začátku letní turistické sezóny.

V roce 2019 bude DPMB pokračovat i ve smart řešení městského dopravního prostoru, například budou osazeny všechny tramvajové zastávky elektronickými informačními panely.

Zdroj: DPMB