Veteráni na CZECHBUSu

Klub RTO a ČSAP si zvláštní cenu uznání od poroty zaslouží. K vidění bylo několik zrenovovaných unikátů.
Klub RTO a ČSAP si zvláštní cenu uznání od poroty zaslouží. K vidění bylo několik zrenovovaných unikátů.
Expozice historických vozidel opět návštěvníky nezklamala. Dopravit do Prahy do Veletržního paláce bez úhony vzácné kousky chce určitě pečlivou přípravu a logistiku. Letos návštěvníci obdivovali čtyři, resp. šest, vozidel.

CARAVAN Hotel – lůžkový autobusový přívěs LP 30 z roku 1968. Tehdejší národní podnik Karosa Vysoké Mýto ho vyrobil jen v osmi kusech. Sloužil pro ubytování výletníků na zájezdech nebo dovolených. Za jízdy byla přeprava zakázána. Nyní je v majetku ČSAD Jihotrans, který ho získalo v roce 2003 a zrenovovalo ho do původního stavu. Na veletrhu byl v závěsu za dálkovým "Evropabusem" Karosa ŠD 11, jehož majitelem je také ČSAD Jihotrans.

Dvounápravový cca 9 metrů dlouhý a 3 metry vysoký přívěs byl vybaven samostatným topením, měl k dispozici užitkovou vodu z nádrží, a dokonce i toaletu přístupnou z boku karosérie. Po zastavení a zajištění vozu se ruční klikou vysunula část stěny, čímž se zvětšil prostor uličky. Interiér je rozdělen do několika lůžkových kabin se samostatným elektrickým osvětlením a větráním. K dispozici jsou úložné prostoty, převlékárny a umývárny.

Dalšími exponátem byl ŠKODA 706 RTO LUX z roku 1971 v majetku Autobusová doprava Jan Kukla a Praga RND (Rychlý Nákladní Diesel)"Madetka" sloužící dnes na různých akcích jako bistro na kolech.

Zástupce ze sbírky ČSAP: Škoda 706 RTTN vyrobený v LIAZ Jablonec nad Nisou s návěsem pro přepravu osob Karosa NO 80 z let 1958 - 1960. Návěs byl vyrobený jako prototyp (a zůstal i jediným vyrobeným vozidlem) v Karose Vysoké Mýto. Veřejnosti byl představen začátkem roku 1961. Je založen na konstrukci autobusu Škoda 706 RTO s podvozkem návěsu ORLIČAN N 12 CH. Výhodou návěsu pro osobní dopravu byla možnost jej kdykoliv odpojit a nahradit návěsem nákladním. Takto se využíval několik let na Slovensku, kdy dopravoval zaměstnance na stavbu a po připojení nákladního návěsu sloužil pro přepravu materiálu. Sloužil řadu let v několika ČSAD (např. Tábor, Bratislava, Gottwaldov, Brno) a v roce 1962 natrvalo v ČSAD Bratislava, které jej uplatnilo v okolí Šaľy.

Unikátní model zrenovovalo ČSAP Nymburk a je k vidění spolu s dalšími historickými exponáty rodiny Koutků i v novém Muzeu velkých volantů v Loučeni.


Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu
Veteráni na CZECHBUSu