V Koreji jezdí linkové autobusy na vodík

Město Ulsan zahájilo provoz dvou elektrobusů na elektřinu z palivových článků. Do čtyř let má takových autobusů v Koreji jezdit tisíc.
Město Ulsan zahájilo provoz dvou elektrobusů na elektřinu z palivových článků. Do čtyř let má takových autobusů v Koreji jezdit tisíc.
Dva autobusy značky Hyundai, které si vyrábějí elektřinu ve vodíkových palivových článcích, začaly v pondělí 22. října jezdit na 56 km dlouhé lince v jihokorejském Ulsanu. Na rozdíl od dieselových autobusů neprodukují emise (nebo alespoň ne ty lokální - podle toho, jak se vyrábí vodík pro jejich provoz) a jsou tiché.

Město Ulsan dostane 30 dalších takových autobusů na další městské linky, a to během příštího roku, uvedlo jihokorejské ministerstvo obchodu, průmyslu a energetiky. Zmíněná tisícovka strojů má po celé zemi jezdit do roku 2022 a má být součástí snahy o zmírnění problémů se znečištěním vzduchu.

Kromě toho má pomoci propagovat vodíková vozidla jako prostor, kde může korejská ekonomika dále růst. Automobilka Hyundai chce v souvislosti s tím investovat 900 miliard wonů (17,9 miliardy korun) do rozvoje výrobních kapacit pro vodíková vozidla.

V Čechách jezdil první vodíkový autobus už v roce 2009. Jednalo se o TriHyBus, vodíkový autobus vyvinutý v Ústavu jaderného výzkumu v Řeži. V současné době v Řeži pracují na vývoji malé vodíkové plničky. O projektu jsme informovali. 

Zdroj: Novinky.cz


V Koreji jezdí linkové autobusy na vodík
Prvním projektem ÚJV a dalších partnerů je vodíkový autobus TriHyBus a výstavba vodíkové plnicí stanice v Neratovicích. Prototyp autobusu jezdil na lince MHD. Foto ÚJV Řež