FlixBus vyjel s elektrickým autobusem na dálkovou linku v Německu
FlixBus vyjel 25. října s e-busem na dálkovou linku mezi německými městy Frankfurt a Mannheim. Foto FlixBus

Po Francii (a po autoubuse značky Yutong) vyjel FlixBus 25. října s e-busem BYD na lince mezi Frankfurtem a Mannheimem.
Po Francii (a po autoubuse značky Yutong) vyjel FlixBus 25. října s e-busem BYD na lince mezi Frankfurtem a Mannheimem.
V dubnu jako první na světě Flixbus začal testovat elektrický autobus Yutong ICe 12 pro dálkové linky v pilotním provozu na trase z Paříže do Amiensu.

Dnes v Německu vyjíždí s druhým elektrickým autobusem na trasu mezi Frankfurtem a Mannheimem. Německý elektrobus bude poháněný 100% čistou energií od GreenPeace Energy.

Dva zpáteční spoje denně zastavují na letišti ve Frankfurtu a v Heidelbergu. Autobus se nabíjí jednou nebo dvakrát denně a přes noc v nabíjecí stanici na centrální autobusové stanici v Mannheimu (ZOB) nebo dočasné nabíjecí stanici ve Frankfurtu. Každá má výkon 80 kilowattů. Podle studie Atmosfair ušetří během svého prvního roku provozu v porovnání s autobusem se spalovacím motorem přibližně 82 tun CO2 z emisí vypouštěných do ovzduší.

"Chceme pomoci při utváření budoucnosti mobility. Ačkoli jsou pořizovací náklady na e-autobusy v současné době mnohem vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektromobility se v dlouhodobém měřítku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixBusu.

FlixBus i nadále pokračuje v partnerství s klimatickou organizací Atmosfair, čímž cestujícím umožňuje kompenzovat emise uhlíku, které jsou vyprodukovány na jejich cestě. Tuto kompenzaci využívá asi 10% zákazníků FlixBusu, v loňském roce více než 4 miliony cestujících. Příspěvky v letošním roce putují na projekt na ochranu ovzduší ve Rwandě nazvaný „Energeticky efektivní sporáky", který je akreditován Organizací spojených národů (OSN).

Zdroj: FlixBus


FlixBus vyjel s elektrickým autobusem na dálkovou linku v Německu