Test Ebusů 2018 v Bonnu: Na startovních čárách VDL, Solaris a Sileo

Třídenní test německého magazínu Omnibusspiegel se zaměřil na kloubové elektrické autobusy Solaris Urbino 18 Electric, VDL Citea Slfa-181 Electric a Sileo S18.
Třídenní test německého magazínu Omnibusspiegel se zaměřil na kloubové elektrické autobusy Solaris Urbino 18 Electric, VDL Citea Slfa-181 Electric a Sileo S18.
Test Ebus poprvé proběhl před dvěma lety, porovnávaly se dvanáctimetrové elektrické autobusy Solaris Urbino 12 Electric, VDL  Citea, francouzský Bollorè Bluebus a Sileo S12. V letošním roce se opět přihlásili polští a nizozemští výrobci, a Sileo, turecko-německá společnost známá v Turecku jako Bozankaya. Sileo S18 je poháněný dvěma elektrickými nápravami AVE130 (AxTrax) značky ZF, Urbino pohání jedna náprava s elektromotory na nábojích. VDL používá centrální elektromotor Siemens.

Test je iniciativou magazínu Omnibusspeegel a aktivně je podporován provozovatelem veřejné dopravy Stadwerke Bonn. Do letošní akce byli zapojeni partnertneři ZF, Siemens, Webasto a Hubner. Intenzívní srovnávací test probíhal začátkem října v Bonnu. Testovací jízdy pro zjištění jízdních vlastností, měření spotřeby i hodnocení z pohledu cestujících přinesly podle Omnibusspiegel zajímavé poznatky, které budou ale zveřejněny až v polovině prosince.

Všechna vozidla v testu byla "zákaznická". Kapacita baterií a jejich "chemie" jsou odlišné. VDL poskytlo z pohledu pohonné jednotky podobné vozidlo jako je flotila 100 vozidel provozovaných v Amsterdamu společností Connexxion (skupina Transdev), která je známá jako největší evropská flotila elektrických autobusů s rychlým nabíjením. Baterie, jejíž složení výrobce neuvádí, má kapacitu 169 kWh, vozidlo je vybaveno invertovaným pantografem. E-bus použitý v testu je určen pro Karlstad ve Švédsku, kde Keolis Sverige nasadí čtyři elektrické

autobusy VDL na novou linku inspirovanou BRT. Solaris Urbino 18 Electric pochází z vozového parku MZA ve Varšavě, je vybaven baterií s výkonem 300 kWh (technologie NMC). Sileo používá baterii LFP.

Zdroj: Omnibusspiegel