Karlovy Vary investují do zlepšení komfortu cestujících v MHD
Dodavatelem vybavení zastávek je společnost Bustec. Foto DPKV

Zastávky městské dopravy budou vybaveny informačními panely s aktuálními odjezdy vozidel. Přibyde nový dispečink, webový portál a mobilní aplikace s informacemi o provozu.
Reklama
Zastávky městské dopravy budou vybaveny informačními panely s aktuálními odjezdy vozidel. Přibyde nový dispečink, webový portál a mobilní aplikace s informacemi o provozu.

Dopravní podnik Karlovy Vary, a. s. (DPKV) realizuje společně s městem Karlovy Vary pro cestující využívající městskou hromadnou dopravu v lázeňském městě řadu zlepšení pro zvýšení komfortu a bezpečnosti. Na nové projekty získal DPKV dotace z Evropské unie s příspěvkem České republiky, v souhrnné hodnotě 85 % z celkové investice.

V současné době probíhá pilotní ověření funkčnosti inteligentních zastávek ve vybraných lokalitách. V první fázi se jedná o 32 inteligentních zastávek, ke kterým v průběhu měsíce přibude hlavní dopravní uzel městské hromadné dopravy -– Tržnice. Ten bude vybaven informačními panely s větším počtem zobrazovaných informací. Ve druhé fázi, do konce března 2019, přibyde dalších 16 inteligentních zastávek.

 „Hlavním úkolem inteligentních zastávek je poskytovat cestujícím aktuální informace o dopravě – zejména čas, za jak dlouho přijede další autobus, případně zpoždění vozidla a další doplňkové dopravní informace, jako např. výluky, uzavírky, předpověď počasí atd. V rámci hlavní přestupní zastávky – Tržnice, získá navíc cestující rychlou a přesnou informaci, která mu umožní zvolit správné nástupiště, linku i směr“ informuje Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva DPKV. Celková cena jedné inteligentní zastávky (včetně projektů, studií, stavebních prací atd.) je pro DPKV cca 85 tis Kč, zbylých 470 tis Kč je příspěvek z dotací.

Inteligentní zastávky jsou propojeny s jednotlivými vozidly MHD a novým řídícím informačním systémem dispečinku. Ten umožní operativní přenos veškerých aktuálních informací do vozidel a řidičům na trase, do  zastávek a odjezdových tabulí. Dispečeři budou mít k dispozici aktuální informace o poloze vozidel v reálném čase, informace o průběhu jízdy, stavu vozidla atp. a budou moci efektivně řídit provoz, v budoucnu by se tak nemělo stat, aby cestujícímu ujel návazný spoj. DPKV novým systémem nahradí stávající používání vysílaček z devadesátých let. Vybudování dispečinku stálo dopravní podnik cca 812 tis Kč, zbylých 4.560 tis Kč je příspěvek z dotací.

Dodavatelem systému je společnost Bustec.

DPKV v návaznosti na nový dispečink připravuje rozšíření o dopravní portál, který bude poskytovat cestujícím online dostupné dopravní informace zaměřené primárně na městskou hromadnou dopravu. Cílem je poskytnout cestujícím komplexní cestovní informace o aktuální městské dopravě (např. zpoždění na lince, nehoda, výluky atd.) i aktuální dopravní situaci na komunikacích (dopravní zátěže, uzavírky, informace o počasí atd.). „Cestující získají díky realizaci těchto opatření ucelený a úplný přehled o provozu jednotlivých spojů MHD, objížďkách, zpožděních, čímž se výrazně zlepší nabídka služeb městské dopravy“, doplnil Siřínek. Kromě internetového portálu bude k dispozici i mobilní aplikace. Na vytvoření dopravního portálu a s tím spojené mobilní aplikace se podařilo rovněž získat 85 % dotaci.

DPKV denně vypravuje 1 100 spojů a za poslední rok přepravil 13,25 milionu cestujících.

Zdroj: DPKV