Evropský týden mobility 2018: Udržitelnější a dostupnější cestování
Ilustrační foto FlixBus.

U příležitosti letošního Evropského týdne mobility zveřejnil FlixBus statistiky zaměřené na sociální a ekologické aspekty cestování dálkovým autobusem v Evropě.
U příležitosti letošního Evropského týdne mobility zveřejnil FlixBus statistiky zaměřené na sociální a ekologické aspekty cestování dálkovým autobusem v Evropě.
  • 3/4 zákazníků FlixBusu se na zastávku dopravuje ekologicky a udržitelně
  • 40 % zastávek autobusů FlixBus v Evropě je ve městech s populací menší než 20 tisíc
  • 70 % zákazníků FlixBusu raději cestuje autobusem, i když má přístup k osobnímu autu
  • První dálkový elektrobus vyrazil v roce 2018 na cesty v zelených barvách

Podle mezinárodního průzkumu přes 70 % zákazníků FlixBusu raději cestuje autobusem, i když má přístup k osobnímu autu. Tři čtvrtiny z nich se na zastávku autobusu přesouvají pěšky, na kole nebo MHD.

Z průzkumu FlixBus vyplývá, že zákazníci dálkové autobusové přepravy ekologické cestování zpravidla podporují, dokonce si je vědomě vybírají. Podle nezávislého průzkumu institutu IGES  („Sozialstruktur Fernbusmarkt Deutschland“, sběr dat polovina července až polovina srpna 2017, 3577 respondentů) přes 70 % zákazníků FlixBusu preferuje na delší trasy cestovat hromadnou dopravou, i když mají přístup k osobnímu autu1. V rámci města se pak 40 % cestujících na zastávku dálkového autobusu přesouvá městskou hromadnou dopravou, jedna pětina jich chodí pěšky.

„Víme, že stále více cestujících si FlixBus vybírá právě díky nízkým dopadům takové cesty na životní prostředí, kromě dalších rozhodovacích faktorů jako jsou pohodlí na cestě, cena a další,“ uvádí Jochen Engert, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility. „Nezávisle na důvodech je ale jasné, že zákazníci chtějí čím dál více cestovat hromadně. Ve FlixBusu jsme rádi, že lidem můžeme pomáhat cestovat snadněji i bez auta, ekologičtější cestou.“

Společnost FlixMobility nyní významně investuje také do elektromobility. Jako první dopravce na světě od letošního jara testuje elektrobusy na svých dálkových trasách. V dubnu nasadil první e-busy ve Francii mezi městy Paříž a Amiens.

FlixBus je také jedním z mála dopravců, který během rezervace jízdenky nabízí možnost kompenzovat produkci CO2 na konkrétní cestě. Ve spolupráci s organizací Atmosfair vypočítá individuální produkci emisí z cesty a zákazníkovi nabídne vykompenzovat tuto produkci příspěvkem ve výši 1-3 % ceny jízdenky na dobrou věc. Možnost této kompenzace využívá asi 10 % zákazníků FlixBusu, v loňském roce více než 4 miliony cestujících.

Tyto příspěvky putují z FlixBusu v letošním roce na projekt organizace na ochranu ovzduší Atmosfair ve Rwandě nazvaný „Energeticky efektivní sporáky", který je akreditován Organizací spojených národů (OSN) a byl vyznamenán zlatým standardem. Díky těmto efektivním sporákům se na rwandském venkově spotřebuje asi o 80 % méně dřeva ve srovnání s jinak velmi rozšířenými tradičními ohništi. Projekt tak pomáhá zachovat místní lesy – mimo jiné domov posledních horských goril na světě – a tím přispívá ke globální ochraně klimatu.

Evropská dálková přeprava obsluhuje zejména významné dopravní uzly, jako hlavní města a další turistické destinace. FlixBus se zaměřuje i na regiony a menší města v různých koutech Evropy, přes 40 % zastávek zelených autobusů z 2000 dostupných destinací je ve městech s populací menší než 20 tisíc obyvatel.

Zdroj: FlixBus