Ovládnou čínské značky elektrifikaci užitkových vozidel?
Celosvětově BYD působí ve více než 50 zemích, v Evropě ve více než deseti. V poslední době má kontrakty ze Španělska, Portugalska, Nizozemska, Itálie, Anglie i Norska.

Doporučujeme: Společnost Interact Analysis zveřejnila článek o expanzi čínských výrobců vozidel na globálním trhu.
Doporučujeme: Společnost Interact Analysis zveřejnila článek o expanzi čínských výrobců vozidel na globálním trhu.
Interact Analysis provádí mezinárodní průzkumy trhu pro sektor Inteligentní automatizace, má speciální sekci pro elektrifikaci trucků, autobusů a dálnic. Poskytuje hloubkové analýzy dominantních tržních trendů a výhledy. Interact Analysis byla založena v roce 2017 a má kanceláře po celém světě včetně USA, Číny a Velké Británie. Autorem analýzy o rostoucí přítomnosti čínských dodavatelů na globálních trzích s elektrickými užitkovými  vozidly je Alastair Hayfield, který má více než deset let zkušeností ve výzkumných aktivitách na důležitých průmyslových a technologických trzích.

Co nás tedy čeká, ovládnou čínští výrobci trhy s elektrickými vozidly?

Nejnovější zprávy od dvou největších výrobců užitkových vozidel Daimler a Volvo ukazují jejich zaměření na  elektrifikaci užitkových vozidel. Je to silný signál, že pro splnění přísnějších emisních předpisů a požadavků na nízkoemisní a bezemisní zóny, míří trh k elektrifikaci. Ale bude moci Daimler, Volvo a další výrobci dlouhodobě konkurovat čínským dodavatelům?

Růst čínského trhu s novými elektrickými vozidly (NEV) je dobře zdokumentován. Se silnou podporou čínské vlády se mnoho místních výrobců rozrostlo z prodeje vozidel na domácím trhu do několikamiliardových podniků. V roce 2017 bylo v Číně prodáno téměř 100 000 elektrických autobusů.

Mnoho z čínských značek se aktivně snaží exportovat své odborné znalosti v oblasti elektrických užitkových vozidel do zahraničí. Nepochybně budou mít problémy, ale s rostoucím zájmem o tato vozidla, je to pro ně příležitost.

Pravděpodobně nejznámější výrobce čínských elektrických vozidel je BYD. Zatím je aktivní především na trzích s elektrickými osobními automobily a autobusy. V posledních letech však rozšířil svůj sortiment o elektrické vany a nákladní automobily. Otevřel výrobní závody v USA a další plánuje v Kanadě, Francii, Maroku a Ekvádoru. S celkovými dodávkami svých elektrických autobusů, které přesahují 35 000 kusů, know-how a rostoucí celosvětovou stopou, může rychle ovládat trhy a dále růst.

Ostatní čínské značky, které se snaží expandovat s elektrifikací, jsou například FDG Electric Vehicles, Shandong Heavy Industries a Dongfeng.

Úspěch na domácím čínském trhu není ale vždy srovnatelný s úspěchem na globálním trhu. Čínští výrobci čelí řadě výzev v prosazování se v zahraničí.

Více na Interact Analysis.com