Výstava k plánu mobility o budoucnosti dopravy v Praze a okolí

Dopravní kuchařka plánuje pohyb v metropolitní oblasti do roku 2030. K vidění bude od 29. května do 17. června v CAMP.
Dopravní kuchařka plánuje pohyb v metropolitní oblasti do roku 2030. K vidění bude od 29. května do 17. června v CAMP.
Výstava Plán udržitelné mobility Prahy a okolí nabídne návštěvníkům pohled do budoucnosti dopravy v metropolitní oblasti a koncepční dokument tak získá reálné obrysy. Lidé se díky expozici na konkrétních případech dozvědí, jak se bude v následujících letech vyvíjet doprava v metropoli a nejbližším okolí.

Výstavu s doprovodným programem můžete navštívit od 29. května do 17. června v Centru architektury a městského plánování (CAMP), sídlícím v areálu Emauzského kláštera v ulici Vyšehradská 51 v Praze 2. Pražané už téměř dva roky spolupracují na vytváření plánu mobility s projektem Polaď Prahu. Nyní, kdy se příprava dokumentu blíží do finále, mohou navštívit expozici, která si vytyčila za cíl přeměnit nudnou teorii do zábavné a poučné formy vysvětlující stěžejní části hravým způsobem. Pomocí unikátní hry si například vyzkouší, jak se takový plán udržitelné mobility tvoří. Díky této hře si lépe představí, kolik menších dopravních staveb je možné postavit za stejnou cenu, za jakou se staví nové metro nebo velké silniční stavby. Pro studijní typy pak výstava nabídne přehled všech 243 karet opatření, která se v metropolitní oblasti připravují, tedy konkrétních plánovaných změn v dopravě. Na dotykových obrazovkách si je návštěvník prohlédne, a pokud ho některé z nich zaujme, okamžitě si kartu přepošle na e-mail, aby si mohl následně z pohodlí domova studovat popsané detaily. V prostorách výstavy poběží také krátký film, který představí vizuální formou budoucí směřování pražské dopravy.

Plán mobility pro Prahu a okolí je strategická dopravní „kuchařka“, která se dívá na pohyb po hlavním městě a části středočeského kraje v celkovém spektru od běžné chůze přes cyklistiku až po jízdu ve veřejné dopravě či autě. A nebyl by to plán, kdyby se tento dokument nedíval směrem dopředu. Konkrétně až do roku 2030, do kdy plánují odborníci dopravu v metropolitní oblasti. Samotný projekt je mezi širokou veřejností znám pod marketingovou značkou Polaď Prahu, protože kromě pracovní skupiny zastoupené nejdůležitějšími institucemi pod záštitou magistrátu ladili Prahu také odborníci, akademici, partneři z neziskových organizací, městských částí až po samotné občany a zástupce různých zájmových skupin.