Toyota uvádí na trh model "Sora" FC Bus

Toyota Motor Corporation oznámila zahájení prodeje prvního certifikovaného autobusu na palivové články (FC Bus) Sora. Více než 100 jich bude jezdit v Tokiu i při olympiádě.
Toyota Motor Corporation oznámila zahájení prodeje prvního certifikovaného autobusu na palivové články (FC Bus) Sora. Více než 100 jich bude jezdit v Tokiu i při olympiádě.
Autobus Sora má systém palivových článků Toyota Fuel Cell System (TFCS) vyvinutý pro prodávaný osobní automobil na vodík Toyota Mirai. V deseti nádržích o objemu 600 litrů je vodík pod tlakem 70 MPa. Ten je vháněn do palivových článků, kde reaguje s kyslíkem a při slučování na vodu se uvolňují elektrony pohánějící elektromotory.  Ty má autobus dva o výkonu 113 kW, které zásobují elektřinou dva palivové články o výkonu 114 kW. Autobus neprodukuje žádné emise, pouze vodu.

Sora je vybavena vysokokapacitním externím zařízením pro výrobu energie (max. výkon až 9 kW s kapacitou 235 kWh) a má tak potenciální využití jako nouzový zdroj energie při katastrofách.

Sora má délku 10,5 metru a uveze 79 cestujících (22 sedících, 56 stojících). Bezpečnost vozidla zajišťuje kamerový systém s osmi kameramy umístěnými uvnitř i vně vozidla pro podporu zorného pole a detekci chodců nebo cyklistů v blízkosti autobusu.

Model Sora je certifikován pro běžný provoz a už se vyrábí. Postupně bude nasazován do provozu v metropolitní oblasti Tokia. Bude hlavním dopravním prostředkem mezi sportovišti při olympijských hrách.
    
Zdroj: Toyota


Toyota uvádí na trh model "Sora" FC Bus
Toyota uvádí na trh model "Sora" FC Bus
Toyota uvádí na trh model "Sora" FC Bus
Toyota uvádí na trh model "Sora" FC Bus