FlixBus startuje v USA, nabídku spojení rozšiřuje i v Evropě

Od 31. května budou autobusy FlixBus jezdit denně mezi LA, Las Vegas, Phoenix, San Diego. Do konce roku nabídne až 1 000 spojení denně.  Do konce roku 2018 navýší spojení v Evropě o 30 %.
Od 31. května budou autobusy FlixBus jezdit denně mezi LA, Las Vegas, Phoenix, San Diego. Do konce roku nabídne až 1 000 spojení denně.  Do konce roku 2018 navýší spojení v Evropě o 30 %.
Po Evropě přichází FlixBus i do USA. Pět let od založení společnosti vyjedou zelené autobusy na silnice mezi americkými městy jako LA, San Francisco, Las Vegas, San Diego nebo Phoenix. Do konce roku 2018 chce dopravce cestovatelům v USA nabídnout 1 000 denních spojení. FlixBus to spolu s prvními americkými autobusovými partnery oznámil toto úterý na centrále v Los Angeles.

FlixMobility se značkami FlixBus a FlixTrain založili tří mladí podnikatelé Jochen Engert, Daniel Krauss a André Schwämmlein. Chtěli vyvinout zcela nový přístup k cestování, který je kombinací technologického startupu, e-commerce a tradiční dopravy. Na základě tohoto konceptu byl v Německu v roce 2013 spuštěn obchodní model FlixBus.V něm má společnost FlixBus na starosti technologický vývoj, prodej jízdenek, zákaznický servis, plánování dopravní sítě a marketing, zatímco regionální autobusoví partneři, většinou malé a střední podniky s dlouholetou tradicí v dopravě, se starají o každodenní provoz autobusů.

„Náš obchodní model vnesl revoluci do způsobu, jakým lidé využívají a nahlížejí na dálkovou autobusovou dopravu v Evropě. Jsme rádi, že nyní můžeme lepší zážitek z cestování nabídnout i zákazníkům ve Spojených státech,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility. „Cestování může být a mělo by být snadné a přístupné všem. Abychom cestujícím poskytli co nejlepší zážitek, využíváme moderní technologie, také s ohlednem na zajištění chytré a ekologické přepravy.“

FlixBus v současné době spolupracuje s 300 dopravními partnery napříč celou Evropou, z nichž mnohé jsou malé, rodinné podniky. Na 28 trzích, kde nyní působí, vzniklo více než 7 000 pracovních míst pro řidiče autobusů. Šest regionálních partnerů se bude podílet na první fázi v USA, ve které nabídnou 180 nových spojení autobusy FlixBus.

„FlixBus nabízí společnostem jako je TCS nové možnosti uplatnění a my se těšíme na další rozvoj naší spolupráce. Jde o chytrý způsob, jak na dopravním trhu fungovat, což nakonec přináší výhody zákazníkům,“ doplňuje Terry Fischer, prezident společnosti Transport Charter Services (TCS), jednoho z prvních amerických partnerů FlixBusu se sídlem v Orange v Kalifornii.

Evropa zezelená o 30 %: Vyšší frekvence, větší kapacita během špičky, nové zastávky
FlixMobility současně plánuje nadále rozšiřovat také své evropské portfolio dostupných spojení. Do konce roku chce zvýšit nabídku o 30 procent až na 350 000 spojení denně. Kromě růstu nabídky vnitrostátních spojení na trzích v České republice, Chorvatsku nebo Polsku se společnost během letní cestovatelské sezóny zaměří i na mezinárodní spojení mezi hlavními turistickými destinacemi v západní a východní Evropě.

Evropští cestovatelé tak mohou těžit z častějších odjezdů autobusů spojujících hlavní města Evropy (např. Praha-Kodaň, Paříž-Londýn, Paříž-Řím, Varšava-Berlín), větších kapacit během dopravní špičky nebo nových letních destinací (pobřeží v Chorvatsku, Itálii, jižní Francii nebo v severním Německu). V rámci České republiky plánuje FlixBus do konce roku rozšířit nabídku zastávek o další krajská města.

Zdroj: FlixBus