Ve Francii se svezete na dálkové lince elektricky
FlixBus a jeho partner B.E. Green zahájili provoz první autobusové linky s elektrickými autobusy mezi Paříží a městem Amiens. Druhá  E-linka v Německu bude následovat v létě.
Pondělí, 16. duben 2018, rebus
Měsíc po oznámení záměru zavést E-linku FlixBus a B.E. Green zahájili 12. dubna pravidelnou 100 % elektrickou dálkovou autobusovou linku mezi Paříží La Défense a Amiens ve Francii.

Podle spoluzakladatele a generálního ředitele společnosti FlixMobillity Andrého Schwämmleina bude nyní trasa mezi Amiens a Paříží - La Défense nejpřívětivější k životnímu prostředí na světě. Od pondělí do čtvrtka bude zpáteční spojení zajištěno jednou denně, o víkendu dvakrát denně. Cesta trvá 2 hodiny a 15 minut.

FlixBus a B.E. Green, dceřiná společnost Autocars Dominique, spolupracují již více než rok na vozidle splňujícím standardy FlixBusu. FlixBus musel vzhledem k umístění baterií přistoupit na některá omezení. Na rozdíl od ostatních autobusů není na palubě toaleta a sedadla nejsou zelená jako obvykle. Už během první jízdy však byl zřejmý hlavní rozdíl oproti dieselovému meziměstskému autobusu: ticho.

Dva autobusy Yutong ICe s 49 sedadly mají Wi-Fi, USB porty a zavazadlový prostor. Jsou dlouhé 12 metrů a jedou maximálně 100 km/h. Deset lithium-iontových akumulátorů vyrobených v Číně o celkové kapacitě kolem 250 kWh by mělo poskytnout dojezd přibližně 200 kilometrů. Dobíjení E-Busů probíhá v obou konečných zastávkách, FlixBus počítá, že bude trvat tři až čtyři hodiny. Nabíjecí infrastrukturu instalovala B.E. Green. Ta také koupila elektrické autobusy a zajišťuje provoz. FlixBus integroval novou linku do své sítě.
 
FlixBus připravuje další E-Busovou dálkovou trasu i v Německu z Frankfurtu do Mannheimu. Na trase budou jezdit autobusy BYD. Na rozdíl od Francie vyžaduje instalace nabíjecích stanic na obou koncových terminálech více práce, hlavně co se týká schvalování a povolení. Proto testování v Německu začíná později než ve Francii.

Na 110 kilometrové trase mezi Frankfurtem a Mannheimem s několika zastávkami budou nasazeny modely BYD C9. Dvanáct metrů dlouhé vozidlo uveze až 40 cestujících a dosáhne maximální rychlosti 90 km/h. Na jedno nabití ujede kolem 200 kilometrů, doba nabíjení je tři až čtyři hodiny.

Projekt přípravy elektrobusů ve Francii trval rok. B.E. Green na lince používá čínské autobusy, protože pro evropské výrobce není trh na dálkových linkách dostatečně atraktivní. Yutong a BYD byli údajně zatím jediní s vhodnými vozidly. Záměrem je testovat modely od dvou různých výrobců.

Zdroj: electrive.com, FlixBus