Střešovické Muzeum MHD otevřelo novou sezonu
Již 26. sezonu zahájilo muzeum v pátek 30. března jízdami historických vozidel. Těch je v prostorách Střešovické vozovny více než čtyřicet.
Úterý, 03. duben 2018, rebus

Velikonoční svátky byly ve znamení zahájení 26. sezony Muzea MHD ve Střešovicích. Brány se návštěvníkům otevřely v pátek 30. března 2018 a Dopravní podnik hl. m. Prahy přichystal v tento den pro zájemce i několik speciálních jízd muzejními vozy. Zájemci se mohli od Vozovny Střešovice svést historickými autobusy Škoda 706 RO, Jelcz 272, Karosa ŠM 11 a Karosa B 731 na Špejchar a zpět. Dále DP Praha připravil zájemcům možnost jízdy s tramvají  KT8D5, která jela okružní jízdu v trase Vozovna Střešovice – Hradčanská – Pražský hrad – Pohořelec – Hládkov – Vozovna Střešovice.

30. března byl také obnoven provoz historické tramvajové linky číslo 41. Linka je v provozu o sobotách, nedělích a svátcích od 12.00 do 18.00 hodin, obvykle na trase Vozovna Střešovice – Brusnice – Pražský hrad – Královský letohrádek – Malostranská – Právnická fakulta – Čechův most – Dlouhá třída – Náměstí Republiky – Bílá labuť – Těšnov – Štvanice – Vltavská – Strossmayerovo náměstí – Veletržní palác – Výstaviště Holešovice a to až do neděle 18. listopadu 2018.

Muzeum MHD patří mezi technická muzea v Praze. Bylo otevřené v roce 1993 v památkově chráněné vozovně ve Střešovicích, která patří k nejstarším průmyslovým stavbám svého druhu. Byla postavena roku 1909 pro potřeby tehdejších Elektrických podniků královského hlavního města Prahy. Původnímu účelu sloužila až do roku 1992, kdy byla upravena pro muzejní účely.

Ve stálé expozici střešovického muzea jsou více než čtyři desítky vozidel kolejové i silniční dopravy a různých speciálních zařízení. Modely vozů a celých dopravních systémů, které se ve skutečnosti nedochovaly, dobové fotografie, jízdenky, plánky, výkresy a další archivní dokumenty. Železniční muzeum NTM zapůjčilo do Střešovic řadu předmětů, které významným způsobem doplňují expozici. Jsou to především podvozek motorového vozu č. 7 vyrobený firmou F. Ringhoffer pro Křižíkovu elektrickou dráhu „Praha – Libeň – Vysočany“ roku 1896 a dvojkolí z původního vozu pozemní lanovky na Petřín z roku 1891.

Více fotografií na webu dopravacek.eu