Autonomní autobus je součástí systému veřejné dopravy ve Švýcarsku

Od poloviny března jezdí na pravidelné trase "Line 12" v centru Neuhausenu, v německy mluvící části Švýcarska, autobus Trapizio bez řidiče. Převeze minimálně 11 cestujících.
Od poloviny března jezdí na pravidelné trase "Line 12" v centru Neuhausenu, v německy mluvící části Švýcarska, autobus Trapizio bez řidiče. Převeze minimálně 11 cestujících.
Autonomní vozidlo pro projekt "Line 12" vyvinula a testovala ve svých laboratořích společnost Swiss Transit. V červenci 2017 bylo prezentováno veřejnosti. Od té doby došlo k významnému pokroku v přípravných pracích a rozšíření zkušebních testů, bylo dokončeno i mapování trasy v centru Neuhausenu. Od poloviny března je autobus testován na pravidelné lince ve městě.

Na projektu "Line 12" spolupracuje Trapeze, její dceřinná společnost AmoTech, místní provozovatel dopravy Verkehrsbetriebe Schaffhausen a široká škála dalších zúčastněných stran, včetně akademické sféry a místní samosprávy.

Autobus bez řidiče, ale s jedním doprovodem, je pro 11 sedících pasažérů, a jezdí od pondělí do pátku od 13 do 17 hodin, v neděli a ve svátcích od 10 do 18 hodin, kyvadlově každých 10 minut.

Více o projektu na Swisstransitlab.com

Autonomní autobus je součástí systému veřejné dopravy ve Švýcarsku
Autonomní autobus je součástí systému veřejné dopravy ve Švýcarsku
Autonomní autobus je součástí systému veřejné dopravy ve Švýcarsku
Autonomní autobus je součástí systému veřejné dopravy ve Švýcarsku
Autonomní autobus je součástí systému veřejné dopravy ve Švýcarsku