FlixBus testuje na dálkových spojích elektrobus

Zřejmě jako první dopravce na světě zahájí ve Francii a Německu testování plně elektrických autobusů. na dálkových trasách. Půjde o čínské modely Yutong ICe 12 a BYD C9.
Reklama
Zřejmě jako první dopravce na světě zahájí ve Francii a Německu testování plně elektrických autobusů. na dálkových trasách. Půjde o čínské modely Yutong ICe 12 a BYD C9.

Jeden z největších evropských dopravců FlixBus investuje do eletromobility. Zahajuje na svých dálkových trasách testování autobusů plně poháněných elektřinou. Začátkem dubna vyjede do testovacího provozu elektrobus značky Yutong ICe na cca 150 km dlouhou trasu mezi Paříží a Amiens ve Francii. Vozidlo je dlouhé 12,4 metrů a má 53 sedadel. Maximální rychlost je 100 km za hodinu, plánovaný dojezd na jedno nabití je 200 km. S dobíjením se počítá v koncových zastávkách na dobíjecích stanicích partnera B.E. Green na okraji Paříže a Amiens

V létě tohoto roku se pak e-bus zapojí do provozu i na německém vnitrostátním spojení ve spolkových zemích Hesensko a Bádensko-Wurtembursko. Tam bude nasazen elektrobus BYD C9 se 40 sedadly a maximální rychlostí 90 km/h.

„Chceme se aktivně podílet na utváření budoucnosti v oblasti hromadné dopravy. Ačkoliv jsou pořizovací náklady e-busů nyní výrazně vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektro-mobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixBusu. „Jako dopravce tím také sdělujeme, že se může jednat o zlomový bod v oblasti mobility. První dálkový autobus plně poháněný elektřinou je pro výrobce jasným signálem, že stojí za to investovat do vývoje a hledat nové alternativy ke spalovacím motorům. Udržitelná mobilita není jen otázkou byznysu a podnikání, je také o sociálních a environmentálních dopadech cestování. “Cestování dálkovým autobusem je jedním z nejšetrnějších způsobů hromadné dopravy, která je k dispozici, především díky moderním vozům a jejich schopnosti přepravy velkého počtu cestujících najednou. Cestující, kteří upřednostní cestu autobusem před cestováním osobním vozem, sníží vlastní produkci CO2 na této cestě až o 80 procent.

Dopravce FlixBus se zaměřuje na pohodlnou organizaci cesty přes webové stránky nebo mobilní aplikaci. Kromě stávajících funkcí, jako je odbavení přes aplikaci nebo navigace na nejbližší zastávku, v současnosti testuje možnost rezervace konkrétního sedadla v autobuse. „Chceme vyvíjet další novinky, díky kterým zákazníci upustí od tištění papírových jízdenek. Výhodou mobilní aplikace v budoucnu bude i získávání aktuálních informací o přesné poloze autobusu. V neposlední řadě pracujeme na funkci, díky které budou zákazníci moci udělit konkrétnímu řidiči po skončení jízdy hodnocení,“ dodává Martina Čmielová, tisková mluvčí společnosti FlixBus v České republice.

Zdroj: FlixBus