Počet cestujících v ostravské MHD roste
Od roku 2010 se počet cestujících v ostravské MHD postupně snižoval. Až čísla za rok 2016 ukázala, že se lidé do prostředků veřejné dopravy postupně vracejí. Loňský rok tento trend potvrdil. Prostředky MHD se svezlo přes 91 milionů cestujících. Zdroj DPO

Dopravní podnik Ostrava již druhý rok po sobě eviduje nárůst cestujících městskou hromadnou dopravou. V roce 2017 přepravil více než 91 milionů osob.
Reklama
Dopravní podnik Ostrava již druhý rok po sobě eviduje nárůst cestujících městskou hromadnou dopravou. V roce 2017 přepravil více než 91 milionů osob.

Od roku 2010 se počet cestujících v ostravské MHD postupně snižoval.  Až čísla za rok 2016 ukázala, že se lidé do prostředků veřejné dopravy postupně vracejí. Loňský rok tento trend potvrdil. 

Dopravní podnik Ostrava (DPO) každoročně vyhodnocuje počty přepravovaných osob v souladu s aktuálně platnou metodikou Ministerstva dopravy ČR. „Za rok 2017 jsme přepravili více než 91 milionů cestujících. Jsem velice rád, že se tím potvrdila naše vize z minulého roku a přál bych si, aby se jednalo o trvalý trend v městské hromadné dopravě,“ komentuje situaci generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

Významný podíl na návratu cestujících do prostředků městské hromadné dopravy má v Ostravě bezkonkurenčně nejlepší odbavovací systém pro bankovní platební karty, sloučení městských zón do jedné tarifní zóny, a také nové projekty DPO jako je nasazení asistentů přepravy do vozidel nebo častější úklidy a kamerový systém.

„Podle výsledků průzkumů naše služby využívají nejvíce studenti. V uplynulém roce jsme však zaznamenali také nárůst počtu cestujících z řad podnikatelů a majitelů firem, za což jsme velice rádi a je to pro nás důkazem, že poskytujeme skutečně moderní, rychlou a bezpečnou přepravu po městě,“ doplňuje Daniel Morys. Do budoucna DPO sází na velké projekty obměny vozového parku, posilování týmu asistentů přepravy a dalšího rozvoje moderních trendů v odbavovacím systému pro cestující.

DPO zároveň zaznamenal rekordní známku spokojenosti od svých cestujících. „V průzkumech, které si DPO každoročně zpracovává, jsme poprvé získali více než 6 bodů ze 7, čehož si samozřejmě velmi vážíme, a je to pro nás zároveň výzva tohle skóre ještě zlepšovat,“ dodává Daniel Morys.

Rok

Počet cestujících (v mil. osob)

2010

102,6

2011

101,9

2012

96,3

2013

93,4

2014

91

2015

88,2

2016

88,5

2017

91,1

Zdroj: DPO


Počet cestujících v ostravské MHD roste
Zájem o bezhotovostní platby kartou mezi cestujícími DPO roste. Každý měsíc stoupne počet „pípnutí“ o 20 tisíc.