Volvo má v Polsku úspěch s hybridními autobusy
Polsko je rostoucím trhem pro hybridní autobusy Volvo. Nová objednávka je na 12 kloubových hybridních autobusů do Krakova. Foto Volvo

Do městské dopravy v Krakově dodá letos dvanáct kloubových autobusů Volvo 7900, celkem jich v Polsku prodalo více než padesát.
Do městské dopravy v Krakově dodá letos dvanáct kloubových autobusů Volvo 7900, celkem jich v Polsku prodalo více než padesát.

Dvanáct hybridních autobusů objednala Městská dopravní společnost (MPK) a dodány budou ve druhé polovině roku 2018. Budou vyrobeny v závodě Volvo Buses ve Wroclawi, kde jejich sériová výroba probíhá od roku 2010. Hybridní autobusy Volvo již jezdí ve městech Wroclaw, Inowrocław, Tarnowskie Góry a Varšavě. Největší objednávkou do Polska pro elektrifikované autobusy Volvo je flotila 35 hybridů, z toho 10 kloubových autobusů do města Sosnowiec.

"Zlepšení kvality ovzduší a snížení hladiny hluku jsou stále častěji považovány za důležité při navrhování systémů veřejné dopravy. V Krakově to platí zejména kvůli vysoké míře znečištění ovzduší. Jsme potěšeni, že můžeme dodat hybridní autobusy pro městskou dopravu, což obyvatelům Krakova umožní za několik měsíců cestovat v moderních a ekologických autobusech", říká Małgorzata Durda, regionální ředitelka pro Polsko a Pobaltí ve Volvo Buses.

Portfolio elektromobility společnosti Volvo se skládá z hybridů, elektrických hybridů a plně elektrických autobusů. Celkově prodala více než 3 800 elektrifikovaných autobusů do 22 zemí; největšími trhy jsou Spojené království, Kolumbie a Španělsko.

Hybridní autobus Volvo jede výhradně na elektřinu, je tichý a bez emisí od startu až do 15-20 km/h. Při vyšších rychlostech je poháněn čtyřválcovým dieselovým motorem. Energie generovaná při brzdění se ukládá do akumulátorů a slouží k napájení elektrického motoru vozidla a různých pomocných systémů.

Hybridní autobusy Volvo spotřebují o 30 až 40 procent méně paliva, produkují o 30 až 40 procent méně oxidu uhličitého a pouze polovinu oxidu dusíku a částic v porovnání s odpovídajícími naftovými autobusy.

Zdroj: Volvo