BusLine nakupuje nové autobusy IVECO BUS
BusLine převzal od Tezas Servis prvních 14 autobusů Crossway PRO. Foto BusLine
Prvních 14 autobusů Crossway PRO jezdí na expresních linkách Praha-Jablonec nad Nisou a na dálkových linkách v Libereckém a Královéhradeckém kraji. 
Středa, 13. prosinec 2017, rebus

BusLine přistupuje k výrazné obměně vozového parku a se společností Tezas Servis, a.s., autorizovaným dealerem IVECO BUS uzavřel rámcovou smlouvu na dodání téměř 400 nových autobusů IVECO BUS.

Půjde o autobusy typu Crossway LE Line, Urbanway diesel i CNG, Crossway Line a Crossway PRO, které nahradí starší vozy, a to především typu Karosa a SOR.  „Rozhodli jsme se pro blokový nákup autobusů IVECO BUS od Tezas Servis, a.s., autorizovaného dealera IVECO BUS v České Republice, který nám předložil nejlepší nabídku, a to nejen z pohledu ceny. Tyto vozy mají také velmi nízké provozní náklady a o veškerý jejich servis se bude v rámci holdingu starat dceřiná společnost BusLine Technic s.r.o. Významným hodnotícím kritériem při výběru tohoto strategického dodavatele nových autobusů je rovněž nabídka záruky na všechny vozy, která představuje neobvyklých 60 měsíců. Obměna vozového parku je pro nás významnou prioritou, kterou přivítají jak objednatelé našich služeb a především cestující, tak i naši řidiči, kteří v autobusech tráví mnoho hodin denně. Na pohodlí jak cestujících, tak řidičů klademe velký zřetel, i proto jsou všechny naše vozy vybaveny nad standardy zadavatele tak, aby cestování v nich bylo pro klienty co nejpohodlnější,“ sdělil Ing. Radek Chobot, ředitel společnosti.

„Podpis této smlouvy je velkým úspěchem pro IVECO BUS a jsme velmi hrdí na to, že společnost BusLine nám projevuje svoji důvěru. Většina těchto autobusů bude vyráběna ve Vysokém Mýtě, nejvýznamnějším výrobním závodě v Evropě. Jedná se o největší tuzemskou zakázku za posledních několik let, je to další uznání kvality, výkonu a provedení našich výrobků“ uvedl Sylvain Blaise, viceprezident IVECO BUS a předseda představenstva Iveco Czech Republic, a.s.

V letošním roce byl vozový park posílen 14-ti dálkovými autobusy typu Crossway PRO, které nahradily především autobusy typu KAROSA C954 a další. Hlavním rozdílem mezi těmito vozy je samozřejmě stáří vozidel, a to až 15 let. Využitá moderní technologie zaručuje spoustu komfortu pro cestující i samotného dopravce. Samozřejmostí jsou USB sloty na nabíjení mobilních telefonů, pohodlná sklopná sedadla až pro 45 osob vybavená bezpečnostními pásy a zajišťující maximální pohodlí. Moderní elektronické systémy potom hlídají provoz samotného autobusu a vyhodnocují jeho ekonomickou stránku. Samozřejmostí je také vybavení elektronickými informačními panely. Autobusy splňují veškeré povinné standardy pro handicapované cestující, jsou vybaveny elektrickou rampou a akustickým příslušenstvím pro nevidomé. Jsou velmi šetrné vůči životnímu prostředí a splňují emisní normu Euro 6.

Tři z dodaných autobusů byly nasazeny na expresní linky Praha – Jablonec nad Nisou, resp. Litoměřice, kde tato vozidla již jezdí k plné spokojenosti cestujících. Dále obměna autobusů proběhla na dálkových linkách do Prahy, zajišťovaných středisky Jablonec nad Nisou, Turnov, Jilemnice a Rokytnice nad Jizerou, Semily v Libereckém kraji, dále na střediscích v Hořicích a Jičíně v Královéhradeckém kraji. Vozidla jsou dle provozních podmínek vybavena také zavazadlovými boxy a tažným zařízením pro zvládnutí přepravy zavazadel, především v zimním a letním období. Provozním podmínkám odpovídá i počet míst v autobusech.

Po novém roce dále společnost nakoupí 40 autobusů typu Crossway LE Line pro provoz pravidelné linkové dopravy na všech svých provozních střediscích v Libereckém a Královéhradeckém kraji. Tyto vozy nahradí především více jak deset let staré vozy IVECO a SOR. Autobusy typu Crossway LE Line budou zajišťovat meziměstský provoz. Jejich vybavení je samozřejmě díky svému charakteru o něco jednoduší, než u výše uvedených dálkových vozidel, ale v tom zásadním vybavení neztrácí krok s typem Crossway Line, a dokonce ani s Crossway PRO. Hlavním rozdílem je především samotný typ vozu, tedy „Low Entry“, tzn., že jde o kombinaci dvou typů autobusů. Přední část je konstruována jako plně nízkopodlažní „Low Floor“ (nízká podlaha) autobus a zadní část vychází z konceptu klasického středně podlažního linkového autobusu. Tím je pro první dvoje dveře zajištěna nízkopodlažnost a zpravidla v prostoru druhých dveří i plocha pro vozíky a kočárky. Zadní část je buď bez dveří, nebo jsou zde dveře vč. schodů. Autobusy opět splňují veškeré potřebné standardy z hlediska bezpečnosti, šetrnosti vůči životnímu prostředí a pohodlí cestujících.

Podpis rámcové smlouvy na nákup vozidel proběhl v říjnu na veletrhu Busworld v Kortrijku.

Zdroj: BusLine