Rekordní smlouva na 150 autobusů Solaris pro Vilnius
Zástupci firmy Solaris Bus & Coach S.A. podepsali smlouvu s provozovatelem autobusové dopravy ve Vilniusu UAB "Vilniaus viešasis transportas" o dodávce 150 autobusů Urbino nové generace. Foto Solaris
Další
100 z objednaných vozidel jsou autobusy o délce 12 metrů, zbývajících 50 jsou kloubové autobusy. Jedná se o největší kontrakt na jednorázovou dodávku autobusů v Litvě od roku 1990.
Úterý, 14. listopad 2017, rebus

Zástupci firmy Solaris Bus & Coach S.A. podepsali smlouvu s provozovatelem autobusové dopravy ve Vilniusu UAB "Vilniaus viešasis transportas" o dodávce 150 autobusů Urbino nové generace. 100 z objednaných vozidel jsou autobusy o délce 12 metrů, zbývajících 50 jsou kloubové autobusy. Jedná se o největší kontrakt na jednorázovou dodávku autobusů v Litvě od roku 1990.

Objednávka litevského hlavního města zahrnuje dodávku a financování 100 nových autobusů Urbino 12 a 50 autobusů nové generace Urbino 18 s celkovou hodnotou více než 40 milionů EUR. V souladu s podmínkami podepsané smlouvy první autobusy vyjedou na silnice Vilniusu v březnu 2018 a všechna vozidla budou dodána do konce příštího roku. Financování bude zajišťovat místní banka Luminor.

Jsme hrdí na náš přínos k modernizaci autobusové flotily ve Vilniusu. V roce 2004 do Vilniusu přijely první Solarisy Trollino a o osm let později město přivítalo autobusy poháněné plynem, které jsou šetrné k životnímu prostředí; brzy dodáme do Vilniusu 150 autobusů Urbino poslední generace. Tato objednávka otevře zcela novou kapitolu ve vztazích mezi Solarisem a největším autobusovým operátorem v Litvě," říká Zbigniew Palenica, viceprezident společnosti Solaris, zodpovědný za prodej.

Vozidla pro VVT budou vybavena motory splňujícími vysoce restriktivní emisní normy Euro 6. Sto 12-metrových autobusů bude vybaveno motory Cummins, zatímco motory DAF budou použity v kloubových autobusech. S cílem pomoci řidičům zlepšit jejich hospodárnou jízdu bude každé vozidlo vybaveno systémem Economiser - systémem pro registraci spotřeby paliva a stylu jízdy.

Vozidla pro VVT budou vybavena motory splňujícími vysoce restriktivní emisní normy Euro 6. Sto dvanáct metrů autobusů bude obsahovat motor Cummins, zatímco motory DAF budou použity v kloubových autobusech. S cílem pomoci řidičům zlepšit jejich hospodárnou jízdu bude každé vozidlo vybaveno systémem Economiser - systémem pro registraci spotřeby paliva a stylu jízdy.

Vedle standardního vybavení budou mít autobusy řadu dalších benefitů pro řidiče a cestující: systém pro počítání cestujících, plnou klimatizaci a volný přístup k WiFi. Cestující, kteří využívají veřejnou dopravu, budou moci také své mobilní telefony nabít pomocí jednoho z obecně dostupných portů USB. Systém CCTV bude instalován uvnitř i vně autobusu, stejně jako nejmodernější informační systém pro cestující. Pro ještě větší bezpečnost při cestování bude instalován alcolock hned vedle palubní desky. Tento přístroj zabraňuje opilým řidičům, aby nastartovali motor.

Jedná se o první objednávku v historii města pro vozidla Solaris s konvenčními pohony. Dosud obyvatelé Vilniusu jezdili v 15-ti metrových trolejbusech Trollino a v autobusech Urbino 12 poháněných CNG. Díky rekordní smlouvě podepsané 14. listopadu s provozovatelem veřejné dopravy ve Vilniusu se počet autobusů s logem zeleného jezevčíka v Litvě zvýší na téměř 350. Navíc je společnost Solaris jediným uchazečem v nabídkovém řízení na dodávku 41 trolejbusů do Vilniusu.

Zdroj: Solaris Bus & Coach S.A.

Do Vilniusu dodá Solaris 100 nových autobusů Urbino 12 a 50 autobusů nové generace Urbino 18 s celkovou hodnotou více než 40 milionů EUR. Foto Solaris
Sto 12-metrových autobusů bude vybaveno motory Cummins. Foto Solaris
Kloubové autobusy Urbino 18 budou mít motory DAF. Foto Solaris