Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze

Od neděle 15. října jezdí na spojích linky 140 z Palmovky do Letňan parciální trolejbus SOR TNB 12. Návrat trolejbusů do Prahy po 45 letech.
Od neděle 15. října jezdí na spojích linky 140 z Palmovky do Letňan parciální trolejbus SOR TNB 12. Návrat trolejbusů do Prahy po 45 letech.

Zahájení testování elektrobusu s dynamickým dobíjením proběhlo u příležitosti 45. výročí od ukončení provozu trolejbusu v Praze. Poslední linka od Orionky na Strahov skončila provoz 15. října 1972.

Praha chce v praxi ověřit na desetikilometrovém úseku mezi Palmovkou a Letňany dostupné technologické řešení s minimálními nutnými náklady. Teprve po prokázání životaschopnosti a efektivnosti testovaného řešení dojde k rozhodnutí o případném rutinním provozu s příslušnými investicemi do nákupu vozidel i zajištění plnohodnotné infrastruktury. Nejdůležitější bude testování během zimy, která systém nejlépe prověří.

Parciální trolejbus SOR TNB 12 (ACUMARIO) zapůjčila Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) společnost SOR Libchavy. Pro testování vybudoval DPP v Prosecké ulici mezi zastávkami Kundratka a Kelerka novou trolejbusovou trať. Vozidlo bude v tomto cca 900 metrů dlouhém úseku prudkého stoupání při jízdě čerpat elektrickou energii z trolejí a zároveň dobíjet baterie pro jízdu na delší části trasy. Ve výchozí zastávce na Palmovce je pevná dobíjecí stanice, tzv. dobudka.

Podrobnosti o návratu trolejbusů do Prahy slovem i obrazem.


Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze
Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze
Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze
Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze
Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze
Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze
Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze
Elektrobus s dymamickým dobíjením v provozu v Praze