Busworld Kortrijk 2017: MAN Truck & Bus: Řešení mobility zítřka

MAN a NEOPLAN představí nejmodernější městské, linkové a zájezdové autobusy – vozy, které jsou základem pro mobilitu zítřka. Premiéra nového MAN Lion´s Coach 13 metrů.  
MAN a NEOPLAN představí nejmodernější městské, linkové a zájezdové autobusy – vozy, které jsou základem pro mobilitu zítřka. Premiéra nového MAN Lion´s Coach 13 metrů.  
 
• MAN Truck & Bus vystaví pět autobusů na stánku v hale 2 a dále čtyři na venkovní ploše, jež bude možné využít k testovacím jízdám
• MAN Lion’s Coach bude poprvé prezentován jako třináctimetrová verze na dvou nápravách
• Rozsáhlá nabídka poradenství týkajícího se alternativních pohonů, financování a servisu 
 
Autobusy představují důležitý příspěvek při snaze dosáhnout řešení u témat, jako jsou emise, růst dopravy či ekonomicky únosná mobilita pro všechny, a to v oblasti MHD i v segmentu zájezdové dopravy. Lidé, kteří se rozhodnou pro jízdu autobusem, mají vysoké nároky na flexibilitu, rychlost, bezpečnost a pohodlí, a je jedno, jestli se svezou jenom k příští stanici, nebo jestli se vydají na dlouhý zájezd. Proto nabízí MAN Truck & Bus se svými značkami MAN a NEOPLAN vozidla vhodná pro různé druhy využití a výběr z nich představuje na veletrhu Busworld 2017 v Kortrijku. K tomu poskytují odborníci jednotlivých úseků poradenství k tématům, jako je MAN Transport Solutions, MAN Financial Services a MAN Service.

První vystoupení na veřejnosti: nový MAN Lion´s Coach

Největší hvězdou na stánku bude MAN Lion’s Coach. Se sloganem „Ve znamení lva“ zde oslaví svoji oficiální světovou premiéru. Motto: Návštěvníci na první pohled poznají opravdový MAN, který současně představí nový designový jazyk autobusů MAN. Nový MAN Lion´s Coach ale nepřesvědčuje pouze svým moderním a současně nadčasovým designem, ale rovněž svojí hospodárností. Verze „třináctimetr na dvou nápravách“ o délce 13 091 mm nabízí až o šest míst pro cestující více než verze dvanáctimetrová. Návštěvníci veletrhu budou mezi prvními, kteří tuto délkovou verzi uvidí.

Zájezdový autobus je vybaven šestiválcovým dieselovým motorem D2676 LOH o výkonu 460 k (338 kW) a automatizovanou 12stupňovou převodovkou MAN TipMatic s asistentem rozjezdu Easy-Start. MAN Lion´s Coach představuje vzor rovněž v otázce bezpečnosti. Díky segmentům skeletu z vysoce pevné oceli a patentované technologii „trubka v trubce“ (Rohr-in-Rohr) pro ochranné oblouky dokáže nový zájezdový autobus, který vyhovuje bezpečnostní normě ECE R66.02, pohltit o 50 % více nárazové energie než dříve. O bezpečnost a efektivitu se mimo jiné starají hlavní světlomety i zadní světla v provedení LED a dále četné asistenční systémy, jako je asistent hlídající vybočení z jízdního pruhu LGS s haptickým varováním, asistent nouzového brzdění EBA, světelný a dešťový senzor, topografii zohledňující tempomat MAN EfficientCruise s funkcí „plachtění“ EfficientRoll a dále MAN Attention Guard upozorňující na možnou únavu řidiče. K tomu se v motorovém prostoru MAN Lion´s Coach nachází hasicí zařízení.   

Kdo vstoupí do tohoto zájezdového autobusu, na první pohled spatří, že rovněž uvnitř vozu designéři kladli nejvyšší prioritu na atraktivitu a efektivitu. Například páska LED světel osvětluje strop v příjemném odstínu „warm white“. Celkově MAN sází na světlejší a svěžejší barvy a pocit velkého prostoru. O nadstandardní půvab vystaveného autobusu se starají madla a přídržné tyče z nerezové oceli.                 
 
Multitalent: MAN Lion’s Intercity  
 
Prostřednictvím MAN Lion´s Intercity prezentuje MAN ideální řešení pro linkovou, městskou a školní autobusovou dopravu. Se svými 63 sedadly „Intercity Xtra Lite“ poskytuje vystavený MAN Lion´s Intercity ve svém lokálně typickém provedení jako školní autobus dostatek místa pro cestující. Přes vynikající nabídku prostoru přesvědčuje autobus svojí vynikající manévrovatelností. Rovněž v otázce bezpečnosti dokáže MAN Lion´s Intercity trumfnout konkurenci – je to nejbezpečnější linkový autobus na trhu. K tomu přispívá mimo jiné shoda s bezpečnostní směrnicí o pevnosti skeletu při převrácení ECE R66.02, asistent nouzového brzdění EBA a další četné asistenční systémy. Poháněn je autobus šestiválcovým dieselovým motorem o výkonu 290 k (213 kW). Akustický signál varuje, jakmile se dveře otevírají či zavírají, a v podmínkách linkového a školního provozu se stará o bezpečné nastupování a vystupování cestujících. Výtah umístěný u dveří 2 ukazuje, jak mohou být bez problémů dopravovány i osoby s omezenou mobilitou a jak jim může být nástup a výstup uzpůsoben pro jejich maximální pohodlí.  
          
Technicky vyzrálý pro nižší emise: MAN Lion’s City Hybrid  
 
Již roky je MAN hnací silou v otázkách alternativních pohonů v městských autobusech s cílem minimalizovat emise v MHD. Již od roku 2010 nabízí MAN prostřednictvím autobusu MAN Lion´s City Hybrid městský autobus s provozem s mimořádně nízkými emisemi. Hybridní autobus spotřebuje za rok až o 30 % méně paliva. To znamená za rok až o 26 tun CO2 méně než při dosavadní motorizaci. Protože hybridní technologie stále představuje důležitý příspěvek pro snižování emisí, vystavuje MAN hybridní autobus i na veletrhu Busworld. Autobus dlouhý 11 980 mm disponuje kromě jiného obzvláště širokými dovnitř výkyvnými dveřmi s optickou i akustickou signalizací zavírání, funkcí kneeling, místem pro invalidní vozík či dětský kočárek a dále elektronicky řízeným pneumatickým odpružením ECAS. Pro osvětlení interiéru a pro zadní světla je použita technologie LED. Systém ESP, světelný a dešťový senzor, sledování tlaku v pneumatikách pro všechny nápravy a další asistenční systémy k tomu zajišťují maximální míru bezpečí.

5 000 autobusů v 50 letech: NEOPLAN Skyliner

Pro NEOPLAN Skyliner je 2017 vynikajícím rokem. Před 50 lety se začal psát příběh úspěchu tohoto zájezdového patrového autokaru a na Busworldu v Kortrijku se bude předávat 5 000. NEOPLAN Skyliner. Na veletržním stánku návštěvníci uvidí luxusní zájezdový patrový autokar s mimořádnou výbavou z MAN Bus Modification Center. Ve spodním podlaží se nachází kromě Lounge čtyři stolky a moderní kuchyně ve tvaru L, infotainment systém a podtlaková toaleta, jaká bývá montována do letadel. Odborníci z Bus Modification Center, kteří realizují individuální přání zákazníků v linkových i zájezdových autobusech značek MAN a NEOPLAN, radí s nápady na výbavu, vylepšeními na míru, moderními multimediálními řešeními či luxusními palubními kuchyněmi. Pozornost v interiéru autokaru NEOPLAN Skyliner přitahuje rovněž nový koncept ladění barev, který vsadil na světlejší a svěží barevné tóny. V luxusním autobusu najde pohodlné místo k sezení 76 cestujících. O dobrou jízdu se stará 500 k (368 kW) silný dieselový motor, 12stupňová automatizovaná převodovka MAN TipMatic s intardérem a asistentem rozjezdu Easy-Start a dále elektronicky řízené tlumiče (CDS). Pět nouzových stropních otvorů v horním podlaží vytváří bezmála průběžný prosklený strop, který se nahoře stará o dostatek přirozeného osvětlení. Bezpečnost při tom slibují mimo jiné systému LGS s vibračním varováním při opuštění jízdního pruhu, asistent nouzového brzdění EBA, tempomat s regulací odstupu ACC, MAN AttentionGuard, zařízení pro ohlášení kouře v zavazadlovém prostoru a hasicí zařízení v prostoru motoru.         

Vstupenka do prémiové společnosti: NEOPLAN Tourliner

Jako další člen rodiny NEOPLAN bude na veletrhu Busworld v Belgii prezentován nový Tourliner. Vysoký komfort cestování, moderní technika, hospodárná řešení a výrazný a aerodynamický design dělají autobusu NEOPLAN Tourliner jméno. S prezentovanou VIP konfigurací sedadel 2+1 vstupuje NEOPLAN Tourliner do nového segmentu. S 30 luxusními sedadly umožňuje realizaci nových obchodních modelů, jako například zajištění služebních cest.
Vozidlo vystavené na veletrhu je vybaveno například couvací kamerou a kamerou do pohledu řidiče, které řidiči usnadňují řízení autobusu i v těsných centrech měst či na parkovištích. O radost z jízdy se stará šestiválcový dieselový motor s 420 k (309 kW) a automatizovaná 12stupňová převodovka MAN TipMatic. Ale Tourliner nenechává žádné přání nesplněné ani v otázce bezpečnosti. Zařízení pro signalizaci kouře v zavazadlovém prostoru a na hlavní rozvodové skříni, rozpozná již doutnající oheň, který ještě nevyvíjí žár. Navíc se o bezpečnost cestujících starají četné asistenční systémy. NEOPLAN Tourliner rovněž disponuje systémem ochrany proti odcizení. Aby cestující mohli vždy používat notebooky, tablety či smartphony, jsou všechna sedadla vybavena USB zásuvkami.

Testovací jízdy na venkovní ploše

Venku se budou dobře cítit všichni návštěvníci, kteří se sami budou chtít posadit za volant autobusu MAN či NEOPLAN. Pro zkušební jízdy zde budou připraveny vozy MAN Lion’s City CNG, nový NEOPLAN Tourliner C se dvěma nápravami a délkou 13 103 mm a NEOPLAN Skyliner Interurban s registrací pro třídu II. Kromě toho na zájemce bude čekat MAN Lion’s Coach C se dvěma nápravami a délkou 13 091 mm. Autobus specifikovaný pro Francii je vybavený výtahem, prodlouženími podest, přestavěnou toaletou a jeho maximální obsaditelnost činí 59 sedících cestujících. 

Zdroj: MAN Truck & Bus

Busworld Kortrijk 2017: MAN Truck & Bus: Řešení mobility zítřka
Busworld Kortrijk 2017: MAN Truck & Bus: Řešení mobility zítřka