Elektrický hybridní autobus Volvo v pilotním provozu ve francouzském Marseille

Ve Francii je Volvo 7900 Electric Hybrid poprvé. Čtyřtýdenní pilotní projekt RTM v Marseille znamená francouzské prvenství pro elektrický hybrid Volvo, koncept rychlého nabíjení a použití HVO paliva.
Ve Francii je Volvo 7900 Electric Hybrid poprvé. Čtyřtýdenní pilotní projekt RTM v Marseille znamená francouzské prvenství pro elektrický hybrid Volvo, koncept rychlého nabíjení a použití HVO paliva.

Společnost RTM (Régie des Transports Metropolitains), zodpovědná za veřejnou dopravu v metropolitní oblasti Marseille, spolu s firmami Volvo a ABB testují Volvo 7900 Electric Hybrid v komerčním provozu na lince 82. Cílem čtyřtýdenní zkoušky je zhodnotit v reálném provozu Volvo 7900 Electric Hybrid a koncept příležitostného rychlého nabíjení. Trasa linky 82 vede od etnografického muzea "le MUCEM" napříč starým přístavem v Marseille.

Volvo 7900 Electric Hybrid má tichý bezemisní provoz a ujede na elektřinu asi 8 km. Nabíjení baterií na rychlé nabíjecí stanici OppCharge instalované ve spolupráci s firmou ABB na konečných stanicích linky trvá 3 až 6 minut.

Ve srovnání s odpovídajícími běžnými naftovými motory má Volvo 7900 Electric Hybrid o 60% menší spotřebu. Při použití obnovitelných paliv HVO (hydrogenovaného rostlinného oleje) jsou emise oxidu uhličitého radikálně sníženy.

Volvo s paralelním hybridním pohonem

  • je možné nabít za 3 až 6 minut na konečných stanicích linky přes pantograf
  • v hybridním režimu je flexibilní, je vybavené motorem Volvo D5

OppCharge je systém rychlého nabíjení vozidel s pantografem založený na otevřeném rozhraní. Zaručuje interoperabilitu mezi nabíjecí stanicí a elektrickými autobusy.

Devadesát modelů Volvo Electric Hybrid bylo nedávno prodáno do Belgie. Volvo má také objednávky od Lucemburska, Německa a Švédska. Celkově společnost prodala více než 3 600 elektrifikovaných autobusů po celém světě.

Zdroj: Volvo