Busworld Kortrijk 2017: Novinky od Solaris Bus & Coach
Polský výrobce vystaví tři vozidla. S nízkými a nulovými emisemi, ale i autobus s konvenčním pohonem.
Úterý, 03. říjen 2017, rebus

Premiérově uvidíme Solaris Urbino 18 electric, který je konstrukčně založený na modelu Urbino nové generace z roku 2014. Až dosud byla kloubová verze autobusu k dispozici pouze se vznětovým motorem. Od tohoto roku má rodina Urbino nového člena - kloubový autobus s nulovými emisemi o délce 18 metrů.

V Kortrijku bude kloubový elektrický autobus vybaven elektromotory, bateriemi Solaris High Power s kapacitou 240 kWh a nabíjením dvěma způsoby. Buď plug-in nebo pomocí střešního pantografu. Vzhledem k nižší hmotnosti vozu a vyváženému rozložení zatížení náprav je kapacita vozidla 135 osob. Jedná se pouze o jednu z mnoha možností, které mají zákazníci k dispozici. Solaris je velmi flexibilní a dokáže se přizpůsobit potřebám provozovatelů.

Jedním z mnoha prvků, které lze přizpůsobit představám zákazníků je interiér. Totéž platí pro kapacitu baterií nebo způsob jejich dobíjení. Nová generace kloubového Solaris Urbino electric 18 není jen zkušební verzí pro účely veletrhu, ale je to sériový produkt, který byl již dodán zákazníkům. Jedním z nich je MPK Krakov, kterému společnost Solaris dodala letos v létě celkem 20 elektrických autobusů. Sedmnáct z nich mělo délku 12 metrů a tři byly kloubové.
 
Druhým vozidlem, které společnost Solaris představí během veletruhu je nový Solaris Urbino 12 se sériovým hybridním pohonem. Jedná se o jeden z 208 hybridních autobusů, které společnost Solaris dodá belgickému operátorovi TEC pro oblast Valonsko.

Nový Solaris hybnrid Urbino 12 je k dispozici také s nulovými emisemi. Se systémem Stop-and-Go se dieselový motor úplně vypne na autobusových zastávkách a při otvírání dveří. Díky GPS a příslušnému softwaru je k dispozice funkce Arrive-and-Go. Různé testy ukázaly, že díky tomuto řešení, šetrnému k životnímu prostředí, je autobus schopen snížit spotřebu pohonných hmot až o 20 procent oproti podobným vozům s konvenčním pohonem. Navíc motor pracuje velmi tiše, což je důležité hlavně v centrech měst.

Třetím vozidlem na stánku bude nové Solaris Urbino 10,5. Konstrukčně vychází z modelu Urbino 12, od nějž se odlišuje rozvorem náprav zkráceným z 5900 mm na 4450 mm, přední a zadní část jsou beze změn. Toto řešení přispívá ke snadnému manévrování s autobusem, který je tak ideální pro nasazení do úzkých městských uliček.

Vystavený model bude mít motor Cummins ISB6.7E6C s výkonem 209 k. Stejně jako u Urbino 12 se spalovacím motorem je možné použít i motor DAF MX11. Obě řešení zaručují dynamickou a hospodárnou jízdu. Motory splňují emisní normy Euro 6. I přes malé rozměry poskytne midibus 23 míst k sezení, z toho 6 je přístupných z nízké podlahy. Komfort cestujícím zvyšuje účinná klimatizace, moderní LED osvětlení (s jantarovým zabarvením) a USB porty pro nabíjení mobilních zařízení.

Více na stánku Solaris v hale 4. Tisková konference 19. října tamtéž.

Zdroj: Solaris Bus & Coach S.A.