Elektrické Solarisy už najezdily více než 3 milony kilometrů

První kroky k e-mobilitě začaly v roce 2001 s trolejbusem Trollino. První plně elektrické Urbino zamířilo v roce 2013 do Rakouska.
První kroky k e-mobilitě začaly v roce 2001 s trolejbusem Trollino. První plně elektrické Urbino zamířilo v roce 2013 do Rakouska.

Od dodávky prvního bateriového vozidla zákazníkovi najely elektrické autobusy polské společnosti Bus & Coach S.A. více než 3 miliony kilometrů. To dokazuje, že Solaris je lídrem v e-mobilitě jak v Polsku, tak v Evropě.

První kroky směrem k e-mobilitě společnost Solaris Bus & Coach podnikla již v roce 2001 tím, že představila trolejbus Solaris Trollino.

V roce 2006 následoval první v Evropě vyráběný hybridní autobus Solaris Urbino Hybrid. První plně elektrické vozidlo vyrobené v továrně v Poznani spatřilo světlo světa v roce 2011. Elektrický model Urbino 8,9 LE našel stálé místo v prodejní nabídce výrobce. V roce 2013, dva roky po jeho premiéře, začaly sériové prodeje elektrických autobusů Solaris. První z nich byl prodán do rakouského Klagenfurtu.

Dnes se na evropských silnicích pohybuje téměř 80 elektrických autobusů s charakteristickým logem zeleného jezevčíka - a toto číslo dynamicky roste. Kromě zmíněného Rakouska, jezdí také ve Švédsku, Finsku, Německu, Španělsku a samozřejmě v Polsku. Od roku 2013 elektrická vozidla ujela celkovou vzdálenost 3 miliony kilometrů na různých trasách, které se liší v topografii, míře obsazenosti a diametrálně v klimatických podmínkách - od studené Skandinávie po horké Katalánsku. Během této doby prokázaly bateriové autobusy Solaris vysokou kvalitu a vysoký stupeň technické výkonnosti.

Solaris dokonale zapadá do celosvětového trendu vývoje dopravy bez emisí. Při propagaci této ekologické technologie splňuje polský výrobce požadavky společností z oblasti veřejné dopravy po celé Evropě. Nelépe to ukazuje nový příliv objednávek na více než 100 elektrických autobusů v Bolechowo. V brzké době budou uzavřeny smlouvy na dodávku bateriových autobusů Solaris mimo jiné do Itálie, Německa, Francie, Norska, Rumunska a Polska. Mezi nimi jsou první elektrické autobusy přizpůsobené pro účely odběrů krve na světě, které byly objednány Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa v Katovicach (Regionální centrum pro krevní dárcovství a hemoterapii v Katovicích).

Od okamžiku premiéry prvního elektrického autobusu Solaris došlo k výraznému rozšíření výrobního portfolia výrobce v sekmentu vozidel bez emisí. V současné době si zákazníci mohou vybrat mezi několika délkami (od 8,9 metrů do 12, 18 a 18,75 metrů) a nabíjecími systémy (plug-in, pantograf, indukční nabíjení a vodíkové palivové články, prodlužující dojezd). Výrobce se sídlem v Bolechowo nabízí ve svých ekologických vozidlech dva typy baterií: Solaris High Power a Solaris High Energy. Pro pohon může být použita elektrická náprava s integrovanými motory nebo centrálním motorem. Díky tomu je každý elektrický autobus přizpůsobený přání zákazníka. Nejdůležitější ale je, že všechna uvedená řešení byla již zavedena do praxe ve vozidlech dodaných klientům, a ta ujela vzdálenosti více než 3 miliony kilometrů.

Zdroj: Solaris Bus & Coach S.A.


Elektrické Solarisy už najezdily více než 3 milony kilometrů