Mezník pro Mercedes-Benz Citaro: Prodáno 50 000 kusů

Nejprodávanější městský autobus Mercedes-Benz Citaro byl představen před 20 lety. Od té doby bylo prodáno 50 000 kusů.
Nejprodávanější městský autobus Mercedes-Benz Citaro byl představen před 20 lety. Od té doby bylo prodáno 50 000 kusů.

Důležitý mezník pro Mercedes-Benz Citaro, nejprodávanější městský autobus na světě: Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses a Ulrich Bastert, ředitel marketingu, prodeje a zákaznických služeb Daimler Buses předali ve čtvrtek 14. září padesátitisící autobus Citaro dopravní společnosti Wiener Linien.

Dopravní společnost v rakouském hlavním městě změnila svoji flotilu na Mercedes-Benz , když před čtyřmi lety objednala 221 autobusů. V tomto roce Wiener Linien převezme dalších 59 městských autobusů s hvězdou Mercedesu. Citaro oslavuje tento rok dvojí výročí: první generace bestselleru byla představena před 20 lety. Od té doby je celosvětově nejprodávanějším městským autobusem díky neustálým inovacím v hospodárnosti, snižování emeisí, pohodlí a bezpečnosti.

Citaro: součást řešení dopravních problémů ve městech

Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses: "Po 20 let je úspěšné Citaro dominantním městským autobusem v Evropě a daleko za ní. Čistý, efektivní a bezpečný městský autobus Citaro je naší odpovědí na dopravní problémy ve městech. Nové Citaro hybrid, například, ukazuje, že model Citaro neustále rozvíjíme."

50 000 Mercedes-Benz Citaro: klíčové milníky

První generace nízkopodlažního Citara byla revolucí městské autobusového trhu v roce 1997. Atraktivní vnější vzhled a skryté nejmodernější technologie s datovým systémem CAN, celokruhové kotoučové brzdy stejně jako příjemný prostor pro cestující  - model pro celou generaci městských autobusů. Citaro je od té doby atraktivnější než kdy jindy díky neustálému dalšímu vývoji.

To se týká, například, široké škály modelů současné generace s atraktivním a dynamicky tvarovaným tělem a velkými okenními plochami. Modelové řady Citaro, s kloubovým Citaro G, kompaktním Citaro K, nízkopodlažním Citaro LE, Citaro Ü / GÜ pro venkovské oblasti a velkými kapacitními kloubovými autobusy CapaCity / CapaCity L uspokojí všechny požadavky.

Kromě toho, řada přizpůsobených verzí a speciálních vozidel demonstrovala flexibilitu tohoto konceptu. Expo autobusy v Hannoveru, pohodlné traťové autobusy a varianty BRT (Bus Rapid Transit) byly a jsou základem inovativních dopravních modelů. Největší sanitka na světě, speciální verze pro Dubaj, se dokonce dostala do Guinnessovy knihy rekordů.

Citaro je skutečně kosmopolitní: nachází se ve velkém počtu téměř ve všech evropských městech, v Turecku, v Mexiku, na Arabském poloostrově, v Singapuru a Japonsku, dokonce i na ostrově La Réunion v Indickém oceánu. V letošním roce, například, Mercedes-Benz oznámil objednávku na 600 autobusů Citaro pro saúdskoarabskou metropoli Riyadh.

Citaro: čisté, ekonomické a bezpečné

Citaro splňuje standardy, pokud jde o regulaci emisí: Euro III (2001), Euro IV (2004), Euro V (2006) nebo emisní normu Euro VI (2012), Citaro vždy bylo krok napřed  a přesvědčilo provozovatele veřejné dopravy svou mimořádně vysokou efektivitou. Příkladem je inovativní modul obnovy energie, který slouží jako krátkodobý zásobník energie ke snížení zatížení hnacího systému. Mezi milníky patří také nové nízkoemisní plynové Citaro NGT.

Citaro je stejně průkopnické na bezpečnostní frontě. Od systému elektronického stabilizačního systému ESP k čelnímu nárazovému prvku, regulátoru otáčení Arctic (ATC), bi-xenonových a LED světlometů - Citaro vždy definoval technické vybavení.

Na cestě k zítřku s hybridními a elektrickými pohonnými jednotkami

Příběh Citaro pokračuje: Loňský rok, velkolepý Future Bus se systémem City Pilot jako první samořídící městský autobus. Tento rok, nové Citaro hybrid ukazuje, jak lze optimalizovat motor s vnitřním spalováním. Příští rok, bude představeno celoelektrické Citaro.

CapaCity: součást rozsáhlé objednávky od provozovatele veřejné dopravy ve Vídni

Mercedes-Benz CapaCity je prvotřídní vozidlo. 19,73 metru dlouhý, čtyřnápravový velkokapacitní autobus. Wiener Linien bude mit 62 kusů tohoto modelu. CapaCity je ideální volbou pro města, kde vzhledem k velmi vysokému počtu cestujících kapacita konvenčního kloubového autobusu nestačí. Elektrohydraulicky řízená čtvrtá náprava způsobuje, že je model CapaCity téměř tak manévrovatelný jako kloubový autobus. Ve standardní konfiguraci nabízí CapaCity sedadla pro 168 cestujících, rychlé vystupování a nastupování umožní čtyři dveře s dvojitou šířkou.

CapaCity pro Vídeň jsou dodávány s velmi kvalitní specifikací. Mezi funkce patří elektricky poháněné otočné posuvné dveře, dva speciální prostory pro cestující s invalidními vozíky a pro dětské kočárky, boční okna s dvojitým sklem, klimatizace pro řidiče a pro prostor pro cestující, dva 29palcové TFT monitory pro informace cestujícím, hlavní světlomety LED, videokamery pro sledování vstupních prostorů a interiéru a další.

Zdroj: Daimler


Mezník pro Mercedes-Benz Citaro: Prodáno 50 000 kusů
Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses a Ulrich Bastert, ředitel marketingu, prodeje a zákaznických služeb Daimler Buses předali ve čtvrtek 14. září padesátitisící autobus Citaro rakouské dopravní společnosti Wiener Linien.