Město Göttingen v Německu si vybralo elektrická hybridní vozidla od Volvo Buses
Volvo Electric Hybrid jezdí ve švédském městečku Värnamo od září. Foto Volvo Buses
Vedle tří autobusů Volvo Electric Hybrid zahrnuje objednávka dobíjecí stanici s otevřeným rozhraním OppCharge od ABB.
Pátek, 08. září 2017, rebus

Společnost Volvo Buses má objednávku na tři elektrické hybridní autobusy od německého univerzitního města Göttingen v Dolním Sasku. Nové elektrické hybridní autobusy Volvo začnou jezdit na jaře 2018. Kupujícím je společnost Göttinger Verkehrsbetriebe GmbH (GÖVB).

Přechod města Göttingen na provoz elektrifikované autobusové dopravy je součástí záměru města realizovat v příštích několika letech zelenou veřejnou dopravu. Společnost Göttinger Verkehrsbetriebe se proto rozhodla změnit téměř celou svou autobusovou flotilu postupně na elektrické autobusy. V současnosti je ve městě 19 autobusových linek, z nichž několik prochází středověkým centrem města. Předpokládá se, že na trasách 41 a 42 budou použity dvanáctimetrové elektrické hybridní autobusy Volvo.

Volvo Electric Hybrid ujede přibližně sedm kilometrů bezemisní a tiché jízdy mezi dobitími, což odpovídá přibližně 70% vzdálenosti průměrné evropské trasy (přibližně 90% všech městských autobusových linek v Evropě má délku max. 10 km). Dobíjení baterií trvá tři až čtyři minuty na společné konečné stanici obou linek na Gustav-Bielefeld-Strasse. Kromě toho budou baterie každodenně dobíjeny v depu GÖVB.  Elektrické hybridní autobusy jsou také vybaveny malým dieselovým motorem, který nabízí rozšířený dosah na provozovaných linkách a větší flexibilitu.

Vedle tří autobusů Volvo Electric Hybrid zahrnuje objednávka systém monitorování baterií Volvo. Dobíjecí stanice s otevřeným rozhraním OppCharge bude dodána společností ABB. OppCharge splňuje doporučení organizace ACEA pro rychlé nabíjení. Intervalové dobíjení bude mít výkon 150 kW, ale nabíjecí stanice bude již připravena na výkon 300 kW, pro nabíjení všech elektrických autobusů.

Volvo Buses nabízí kromě elektrických hybridů i plně elektrické autobusy. Celkově společnost prodala po celém světě více než 3 500 elektrifikovaných autobusů.

Volvo 7900 Electric Hybrid

• Je poháněn elektřinou přibližně 70% trasy.
• Tichý a bez výfukových plynů při provozu na elektřinu.
• 60% nižší spotřeba energie ve srovnání s podobným dieselovým autobusem.
• 75-90% nižší emise oxidu uhličitého (odhadovaná hodnota pro městskou autobusovou trasu o délce 10 km ve srovnání s dieselovým autobusem Euro 6), v závislosti na volbě paliva.
• Vybavený elektrickým motorem s výkonem 150 kW, výkonnou baterií a dieselovým motorem s výkonem 177 kW/ 240 hp.
• Baterie jsou rychle dobité na výchozí nebo konečné zastávky na trase autobusu, nabíjení trvá 3-4 minuty.

Příležitostné dobíjení: stanice OppCharge společnosti ABB

• Společné rozhraní mezi nabíjecí stanicí a vozidly založené na standardu CCS.
• Nabíjecí výkon 150, 300 a 450 kW.
• Lehký pantograf na střeše vozidla - efektivní řešení.
• Komunikace mezi vozidlem a dobíjecí stanicí přes Wi-Fi.

Zdroj: Volvo Buses