Euro test 2017: den 1
Na švédském okruhu Mantrop Park nedaleko Lönkopingu začaly testovací jízdy Euro test 2017. Foto Michal Štengl.

Tento ročník má výraznou českou stopu. S Iveco Evadys přijeli lidé z Vysokého Mýta a akce se účastní Michal Štengl z magazínu Transport a Logistika.
Tento ročník má výraznou českou stopu. S Iveco Evadys přijeli lidé z Vysokého Mýta a akce se účastní Michal Štengl z magazínu Transport a Logistika.

Na švédském okruhu Mantrop Park nedaleko Lönkopingu začaly testovací jízdy Euro test 2017. Porotci zde bude rozhodovat o držiteli titulu  Coach of the Year 2018, který vzejde ze šestice Irizar i8, Iveco Evadys, Mercedes-Benz Tourismo RHD, Neoplan Tourliner, Scania Interlink RD a VDL Futura FFD2.

Tento ročník má výraznou českou stopu, protože s Evadysem přijeli lidé z Vysokého Mýta a akce se účastní Michal Štengl z magazínu Transport a Logistika.

Celý Euro test je rozdělený na tři dny. Zatímco pro většinu  porotců začíná testování až v úterý, čtyři z nich mají plné ruce práce už o den dříve. Na cílové rovince závodního okruhu v Mantrop Parku totiž provádějí dynamické  zkoušky – měření brzdné dráhy a akcelerace. Vzhledem k tomu, že hustě prší, což je prý zde v tuto roční dobu naprosto normální počasí, to ale asi nebudou úplně o samotných brzdách, ale spíš o schopnostech pneumatik na vodě.

Samotné testování je rozděleno do dvou dní a je proložené prezentacemi jednotlivých výrobců. Všichni si uvědomují důležitost této části, takže od každé značky jsou zde lidé z marketingu, obchodu, techniky i výroby, aby dokázali odpovědět na všetečné dotazy novinářů. I samotná prezentace je rozdělena na dvě části. Začíná se klasickým představením před projekčním plátnem, které ale naštěstí zabírá menší část ze 40 minutu, jež má každý výrobce pro sebe vyhrazený. Zbytek času trávíme kolem autobusů, kde nám naživo předvádějí veškeré vychytávky a přednosti daného modelu, a to jak zvenku, tak i uvnitř.

Velký důraz při ukázce kladou i na demonstraci snadného přístupu k rezervnímu kolu, doplňování provozních kapalin nebo třeba výměně žárovek předního osvětlení. Mimochodem polovina autobusů už měla full LED hlavní osvětlení, takže žárovky se mění už jenom většinou na směrových světlech.
Otevřely se všechny možné i nemožné schránky, aby bylo vidět, kolik zavazadel se vejde do útrob. Poté se všichni novináři nahrnou do útrob autobusu, usadí se v pohodlných, obvykle kůží čalouněných nadstandardních sedaček a vyslechnou si, co všechno daný autobus nabízí uvnitř.

Reportáže pro čtenáře Busportálu přímo z centra dění - od Michala Štengla


Euro test 2017: den 1
Na švédském okruhu Mantrop Park nedaleko Lönkopingu začaly testovací jízdy Euro test 2017. Foto Michal Štengl.