Nejdelší autobusy v Praze se utkaly ve zvláštním souboji

V úterý 5. září proběhla zkouška obsaditelnosti dvou nejdelších autobusů Van Hool AGG 300 a Mercedes-Benz Capacity L.
V úterý 5. září proběhla zkouška obsaditelnosti dvou nejdelších autobusů Van Hool AGG 300 a Mercedes-Benz Capacity L.

Společnost ROPID otestovala, kolik cestujících se vejde do nejdelších autobusů, které zatím v Praze jezdily. Běžné cestující pro tyto účely zastoupili studenti Střední průmyslové školy dopravní, kterých se do pětadvacetimetrového tříčlánkového autobusu VanHool AGG 300 vešlo 220 (pohodlná přeprava má sníženou hranici na 120 cestujících). Jednadvacet metrů dlouhý jednokloubový Mercedes-Benz CapaCity L jich zvládl "jen" 195 (standardy kvality 100% obsazeného vozidla počítají maximálně se 105 osobami).

V loňském roce probíhala zkouška obsaditelnosti na všech vozidel PID, přičemž do klasických kloubových autobusů SOR NB18 a Solaris Urbino 18 se vměstnalo maximálně 140 cestujících. V případě Mercedesu se tedy jedná o 40% nárůst kapacity oproti současně provozovaným kloubovým autobusům, dvoukloubový Van Hool má o třetinu vyšší kapacitu, s rezervou dalších až 80 cestujících nebo zavazadel, což ROPID považuje za mimořádně skvělý výsledek.

Výsledky testu obsaditelnosti využije Dopravní podnik hl.m. Prahy ve výběrovém řízení. Kromě kapacity se bude posuzovat i cena a provozní náklady. S nasazením do provozu se počítá už začátkem turistické sezóny na jaře 2018 na letištní linku 119. Obsluhovat by mohly i některé další linky, např. 107 či 112.

Zdroj: ROPID


Nejdelší autobusy v Praze se utkaly ve zvláštním souboji
Nejdelší autobusy v Praze se utkaly ve zvláštním souboji
Nejdelší autobusy v Praze se utkaly ve zvláštním souboji
Nejdelší autobusy v Praze se utkaly ve zvláštním souboji