Společnost Škoda Transportation zvítězila v obřím tendru v Polsku. Ten byl ale zrušen.
Tramvaj ForCity Plus. Foto Škoda Transportation

Zakázka byla na dodávku až 213 tramvají do Varšavy. Plzeňská Škodovka nabídla moderní řešení vozidel ForCity Plus. Tendr byl ale zrušen.

Zakázka byla na dodávku až 213 tramvají do Varšavy. Plzeňská Škodovka nabídla moderní řešení vozidel ForCity Plus. Tendr byl ale zrušen.

Škoda Transportation je ale ochotna dále s městem Varšava a dopravním podnikem jednat.

"Tendr pro Varšavu byl jeden z nejnáročnějších, kterých jsme se zúčastnili. Podařilo se nám uspět v konkurenci firem jako Alstom, Pesa, Hyundai Rotem a konsorcia Solaris-Stadler. V podstatě jsme museli podat nabídku na tři typy vozidel současně. Naše společnost počítala s finální montáží v Polsku a rovněž se zapojením mnoha kvalitních polských firem v rámci subdodávek. I když jsme podali nejlepší nabídku a v tendru jsme byli vyhodnoceni jako vítěz, polská strana se jej rozhodla zrušit. Vzhledem k tomu, že se někteří další účastníci tendru odvolali, stále existuje šance, že tendr bude obnoven. My jsme připraveni s magistrátem a dopravním podnikem jednat o vylepšení naší cenové nabídky, a to tak, aby Varšava mohla vyčerpat dotace z EU a obdržet tramvaje v rámci této dotační perspektivy," říká Wojciech Grzonka, ředitel dceřiné společnosti Škody Transportation v Polsku.

Škoda Transportation nabídla technicky propracovaná vozidla zajišťující vysoký komfort pro cestující a především nižší elektrickou spotřebu a jednodušší a kratší dobu údržby než konkurence, což prokazuje výsledek vyhodnocení nabídek. Nabízená vozidla vycházela z ověřeného  konceptu tramvají ForCity Plus, které jezdí ve slovenské metropoli Bratislavě. Pro Varšavu se jednalo o celkem tři typy tramvají ForCity Plus – 85 (+45 ks opce) pětičlánkových obousměrných vozidel s min. kapacitou 230 osob, 18 (+ 45 ks opce) jednosměrných vozidel s min. kapacitou 240 osob a o 20 tříčlánkových vozů s min. kapacitou 160 osob. Vozidla by byla 100% nízkopodlažní s dvěma typy podvozků a to jak neotočnými, tak krajními otočnými. Všechny vozy by byly klimatizované se zásuvkami USB pro nabíjení např. mobilních telefonů.

Škoda Transportation je v Polsku dlouhodobě úspěšná. Již v minulých letech dodala téměř padesát nízkopodlažních tramvají Elektra do Wroclawi. Firma rovněž dlouhodobě spolupracuje s místní firmou Solaris na dodávkách trolejbusů a elektrobusů a s dalšími výrobci jakou jsou Pesa, ZNTK Minsk Mazowiecki nebo FPS Cegielski, kterým dodává trakční motory. Například v Krakově je většina nových, moderních nízkopodlažních tramvaji poháněna motory dceřiné společnosti Škoda Electric.

Zdroj: Škoda Transportation