Bezpečná jízda v městské dopravě
Od října 2017 vyhovují všechny nové autobusy MAN Lion’s City zvýšeným požadavkům na pevnost nástavby při převrácení.

Autobusy MAN Lion’s City vyhoví od října 2017 předpisům ECE R66.02.
Autobusy MAN Lion’s City vyhoví od října 2017 předpisům ECE R66.02.

MAN Truck & Bus zajistil i u svých městských autobusů k termínu platnosti přísnějších předpisů o prostoru pro přežití cestujících při převrácení autobusu ECE R66.02, aby směrnici vyhovovaly. 

• Všechny nové autobusy typu MAN Lion’s City vyhoví od října 2017 předpisům ECE R66.02
• MAN zajistí zvýšenou pevnost nástavby dobrovolně i u městských autobusů registrovaných ve třídě I. 
• V sériové výbavě bude v autobusech systém ABS a na přání dále ESP, automatické zapínání světel a stěračů či monitorování tlaku v pneumatikách  

Přísnější předpisy regulující pevnost nástavby ECE R66.02 neplatí pouze pro zájezdové autokary, ale i pro linkové autobusy s registrací ve třídě II, tedy určené pro meziměstský provoz. U MAN Truck & Bus budou k tomuto termínu splňovat zvýšenou pevnost při převrácení všechny městské autobusy – tzn. i autobusy ve třídě I. „Chceme poskytnout maximální bezpečí všem cestujícím v našich městských linkových autobusech, nehledě na to, v jaké třídě jsou registrovány“, vyzdvihuje Rudi Kuchta, Head of Sales Bus společnosti MAN Truck & Bus.    

Klíčovým prvkem předpisu, který bude platit od 9. listopadu pro všechny nově registrované autobusy třídy II a III, je definice prostoru pro přežití v případě převrácení autobusu. Z toho důvodu, aby zůstal zachován potřebný prostor pro přežití cestujících, musí konstrukce absorbovat mnohem více energie. Aby vyhověl legislativním požadavkům, integroval MAN do skeletu autobusů komponenty z vysokopevnostních ocelí. Postarají se o potřebnou pevnost nástavby a podstatnou mírou přispívají k tomu, že při převrácení vozidla bude nárazová energie optimálně zachycena. Potřebné jsou tak jen menší změny v interiéru vozidla. 

I při samotné jízdě dbá MAN maximálně o bezpečnost. Z toho důvodu jsou i pro městské autobusy k dispozici sériově systém ABS a na přání ESP v sólo vozidlech, automatické spínání světel a stěračů či sledování tlaku v pneumatikách TMP (Tyre Pressure Monitoring).  
  
Zdroj: MAN