Volvo Buses uvádí na trh nové podvozky B8R

Podvozky jsou poháněné 8-litrovým motorem Volvo.
Podvozky jsou poháněné 8-litrovým motorem Volvo.

Podvozky Volvo B8R a Volvo B8RLE nahrazují nejprodávanější modely Volvo B7R a B7RLE, kterých bylo vyrobeno a prodáno více než 40 tisíc kusů v 65 zemích. Vyšší výkon, stejně nízká spotřeba paliva, dlouhé intervaly výměny oleje a vysoká úroveň bezpečnosti jsou některé z vlastností, to jsou charakteristiky nového modelu.

Stávající Volvo B8R a B8RBLE byly uvedeny na evropský trh v roce 2013 a od roku 2017 bude Volvo Buses pokračovat po celém světě s novými modely. Autobusy na podvozku Volvo B8R jsou již vyrobeny v Indii. V průběhu léta budou dále následovat asijské trhy, jako je Malajsie a Thajsko, spolu s Austrálií, Středním východem, Afrikou a Jižní Amerikou.

"Uvedením podvozku Volvo B8R / RLE posilujeme naši globální nabídku moderním a flexibilním sortimentem, který dává našim zákazníkům ještě lepší prostor pro provoz se zvýšenou nákladovou efektivitou životního cyklu," říká Håkan Agnevall, prezident společnosti Volvo Buses.

Flexibilní konfigurace
Stejně jako předchůdce, verze Volvo B8R a low-entry Volvo B8RLE, jsou navrženy tak, aby byly základem městských a meziměstských autobusů, ale i zájezdových a školních autobusů. Robustní konstrukce s použitím osvědčených komponentů podvozku a pohonu, vytvářejí předpoklady pro vysokou spolehlivost a dostupnost. Podvozky jsou vybaveny elektronickým systémem Volvo Bus, který umožní budoucí aktualizace softwaru.

Palivová účinnost pohonu
Podvozek je vybaven 8 litrovým motorem Volvo D8, s výkonem 330 hp a točivým momentem až do 1200 Nm. Navzdory zvýšenému výkonu o 40 koní, je nový motor přinejmenším stejně úsporný jako jeho předchůdce. Interval výměny oleje byl prodloužen na úroveň od 30 tisíc do 40 tisíc km v městském provozu, a od 50 tisíc do 80 tisíc km u autobusů v dálkové dopravě.

Vysoká míra bezpečnosti
Podvozky Volvo B8R a Volvo B8RLE splňují vysoké nároky na jízdní vlastnosti, komfort a bezpečnost. Standardní vybavení zahrnuje elektronicky řízené kotoučové brzdy Volvo a ESP (Electronic Stability Program).

Volvo B8R může být vybaven systémem I-Coaching, který pomáhá řidiči k bezpečnější a úspornější jízdě tím, že poskytuje nepřetržitou zpětnou vazbu.

Podvozky bude vyrábět závod Volvo Buses, Borås ve Švédsku a v brazilské Curitibě bude realizována místní konečná montáž a výroba karoserií.

Fakta: Volvo B8R a Volvo B8RLE

Volvo B8R:
Délka 10,1-13,1 m.
Šířka 2,4 m.
Rozvor 4,5-7,4 m.
Celková hmotnost vozidla (GVW) do 19 tun.

Volvo B8RLE:
Délka 10,2-12,5 m.
Šířka 2,5 m.
Rozvor 4,5-6,8 m.
Celková hmotnost vozidla (GVW) do 19 tun.

Pohon: Volvo D8, in-line, šestiválcový vznětový motor 330 hp / 1200 Nm v konfiguraci Euro 5 nebo Euro 3. Výběr z několika převodovek.
Brzdy a systémy pro zlepšení stability: Volvo EBS, ABS, Brake Blending, Hill Start Aid, brzdový asistent, elektronický stabilizační program Volvo (ESP), integrovaný hydraulický retardér.
Kabina řidiče: ergonomické pracoviště řidiče-design Volvo, s pohodlným a jednoduchým individuálním nastavením volantu.

Zdroj: Volvo Buses


Volvo Buses uvádí na trh nové podvozky B8R