Na olympijských hrách 2020 v Tokiu budou jezdit autobusy na vodík
Toyota FC Bus pro Tokio

První autobusy typu Toyota FC Bus budou v provozu v březnu 2017.
První autobusy typu Toyota FC Bus budou v provozu v březnu 2017.

Výrobce autobusů Toyota Motor Corporation první autobus na palivové články městu Tokio už dodal (model Toyota FC Bus). Druhý vůz bude následovat tak, aby oba mohly být uvedeny do provozu na metropolitních linkách Toei v březnu. Zavedení této technologie je součástí strategie města, zkoušky vozidel provádělo už v letech 2003 až 2015. Pro Toyotu jsou FC Busy debutem ve světě vodíkových autobusů. V plánu je provozovat více než 100 FC autobusů v oblasti Tokia ještě do letních olympijských her v roce 2020. Očekává se, že postupným zaváděním je přijmou cestující jako součást veřejné dopravy.

The Toyota Fuel Cell System - TFCS - (systém kombinuje hybridní technologii s technologií palivových článků) byl vyvinut pro sériová vozidla Mirai (FCV) poháněná palivovými články. Má zajistit lepší energetickou účinnost ve srovnání se spalovacími motory a dosáhnout co nejnižší dopad na životní prostředí bez emisí. Kromě toho je FC Bus v souladu s Non-Step standardy (normy pro snadné nastupování a vystupování cestujících stanovené Ministerstvem životního prostředí, infrastruktury, dopravy a cestovního ruchu).

Autobus používá systém externího napájecího zdroje s vysokou kapacitou, který je schopen maximálního výkonu 9 kW. S velkou kapacitou dodávek elektrické energie 235 kWh může být FC autobus použit jako zdroj energie v případě katastrof, např. při evakuacích míst (školní zařízení), nebo může být zdrojem pro napájení domácích elektrických spotřebičů.

V Japonsku mají vozidla na vodíkový pohon nyní silnou podporu ze strany centrální vlády. Vývoj a testovací zkoušky Toyota FC Busu byly provedeny v rámci projektu Next-Generation Energy ands Social Systems Demonstration (podpora regionů při zavádění a realizaci nových energetických systémů) Ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu. Programu výzkumu a vývoje Low Carbon Technology Ministerstva životního prostředí (vývoj a testování technologií na snižování emisí CO2 s cílem dosáhnout jejich drastického snížení, podpora podniků při zavedení elektrických autobusů, taxíků, nákladních vozidel a autobusů na palivové články.)

Toyota Group považuje vodík za důležitý zdroj energie pro budoucnost. Toyota se po zahájení výroby vozidel Mirai FCV zapojila do technologického a produktového vývoje FC autobusů, vysokozdvižných vozíků a stacionárních palivových článků pro použití v domácnostech. Do budoucna bude vývoj v tomto oboru dále urychlovat.

Zdroj: Toyota Group


Na olympijských hrách 2020 v Tokiu budou jezdit autobusy na vodík
Toyota FC Bus
Na olympijských hrách 2020 v Tokiu budou jezdit autobusy na vodík
Na olympijských hrách 2020 v Tokiu budou jezdit autobusy na vodík
Na olympijských hrách 2020 v Tokiu budou jezdit autobusy na vodík
Na olympijských hrách 2020 v Tokiu budou jezdit autobusy na vodík