Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie

Kromě autobusů byl vystaven trolejbus TMG 1907 a motorový vůz řady M 260, Stříbrný šíp.
Kromě autobusů byl vystaven trolejbus TMG 1907 a motorový vůz řady M 260, Stříbrný šíp.

Na začátku 20. století byl jeden z prvních trolejbusových provozů v celém tehdejším Rakousko-Uhersku (1907 až 1916) z gmündského náměstí na vlakové nádraží v Českých Velenicích. V roce 2016 byla po sto letech po ukončení trolejbusového provozu slavnostně představena funkční replika trolejbusu na bateriový pohon TMG 1907. Kopie vozu z roku 1907 je více než pět metrů dlouhá a bezmála dva metry široká. Maximální rychlost, kterou replika může jet, je 18 km/h.

Motorový vůz řady M 260, Stříbrný šíp, byl někdy přezdívaný jako „autobus na kolejích“. Byl vyroben těsně před válkou ve vysočanském automobilovém závodě Praga – konstrukce vznikla v ČKD Praha, na objednávku ČSD. Stříbrný šíp je dnes v majetku Výzkumného ústavu železničního, a.s.

Fotodokumentace: Busportál Zdeněk Kresa, Tomáš Ertl


Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Prezentace nové knihy Martina Haráka Autobus Karosa 900 historie, vývoj, technika, modifikace
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Motorový vůz řady M 260, Stříbrný šíp
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Výstava dobových odbavovacích strojků, uniforem a dalšího vybavení
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Trolejbus TMG 1907
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie
Na Czechbusu jsme se vrátili i do historie