V sobotu 14. května se otevřely táborské garáže firmy Comett Plus, provozovatele MHD v trojměstí Tábor – Sezimovo Ústí – Planá nad Lužnicí a linkové autobusové dopravy v táborském okrese.
V sobotu 14. května se otevřely táborské garáže firmy Comett Plus, provozovatele MHD v trojměstí Tábor – Sezimovo Ústí – Planá nad Lužnicí a linkové autobusové dopravy v táborském okrese.

Comett Plus byl i významný uživatelem autobusů maďarské značky Ikarus. Zatímco kloubové autobusy Ikarus 280.08 ve čtyřdveřovém městském provedení či modré linkové 280.10 sloužily po celém Československu, táborský dopravce byl jedním z mála, který na značku Ikarus nezanevřel ani po roce 1990. V MHD Tábor tak jezdil nízkopodlažní kloubový Ikarus 417 (jediný v ČR) a standardní 412. Právě Ikarus 412  s poznávací značkou TAL-30-39 se stal tím posledním, který historii „velkých“ Ikarusů v ČR 14. května 2016 po více než 30 letech uzavřel (4 midibusy Ikarus stále ještě provozuje pražský Dopravní podnik).
V tento den se v táborských ulicích objevily nejen Ikarusy, ale historii městské dopravy připomněl i „erťák“ z Dopravního podniku města České Budějovice

Den otevřených dveří však nebyl jen vzpomínáním na doby, kdy autobusem či jiným prostředkem hromadné dopravy jezdili téměř všichni. Comett Plus modernizuje v posledních letech svůj vozový park prostřednictvím autobusů Solaris, Iveco i SOR a zaměřuje se na alternativní paliva – CNG.

Odkazy na tématické články na Busportálu:
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=10101 Poslední Ikarus modernizované verze 280.87 (2012)
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2927 Poslední Ikarus 280.08 (2007)
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=7437 Návštěva dabra v Táboře – záběry Ik 417 ještě v provozu

Autor článku i foto: Jan Spousta


Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Nízkopodlažní Ikarus 412.03c TAL 30-39 se stal posledním zástupcem autobusů standardní velikosti této značky na našich silnicích.
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Škoda 706 RTO z DP České Budějovice, který v roce 1970 vyrobila Karosa. Do Tábora přijel i s přívěsem Jelcz
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Ikarus 280.08 uzavřel v únoru 2007 historii provozu „klasických“ městských kloubáků značky Ikarus v ČR. Od svého vyřazení z MHD Tábor je v majetku Milana Jiroše, sběratele, který se právě na značku Ikarus zaměřuje.
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku
Den otevřených dveří v Táboře aneb konec Ikarusů v Česku