Iveco Czech Republic Vysoké Mýto: Rekordní výroba v historii společnosti
Z Czechbusu 2015. Vpravo nahoře generální ředitel ICR Jiří Vaněk © Zdeněk Kresa

V roce 2015 vyrobili ve Vysokém Mýtě 3728 autobusů. Nejoblíbenější byly modifikace typu Crossway.
Reklama
V roce 2015 vyrobili ve Vysokém Mýtě 3728 autobusů. Nejoblíbenější byly modifikace typu Crossway.
Společnost Iveco Czech Republic, a. s. (ICR) v roce 2015 zaznamenala rekordní výrobu a řadu významných událostí. Závod ve Vysokém Mýtě v roce 2015 vyrobil 3728 autobusů, což přesahuje výrobu roku 2014 o více než 400 kusů a je nejvyšší v historii společnosti.

„Tímto počtem vyrobených autobusů v našem závodě jsme nejenom překonali výsledek z roku 2014, ale zároveň pokořili i absolutní rekord v počtu autobusů, které kdy ve Vysokém Mýtě byly vyrobeny v jediném kalendářním roce. Kromě neustálého inovačního procesu našich výrobků se zaměřujeme i na investice do nových technologií. Náš závod patří mezi nejmodernější továrny na výrobu autobusů na světě. Pokud chceme zopakovat podobný výsledek, musíme se nadále koncentrovat na udržení vysoké kvality, investovat do rozvoje výrobního závodu a do vývoje nových modelů,“ uvedl generální ředitel společnosti Jiří Vaněk.
7/2015: Exkluzivně na BUSportálu: Rozhovor s Jiřím Vaňkem, generálním ředitelem IVECO CR
ICR nedávno získala bronzové ocenění na 21. ročníku soutěže Exportér roku v kategorii „Nárůst exportu 1993–2014“. Díky svým úspěchům s meziměstskou produktovou řadou, která je v posledních letech lídrem na Evropském trhu, je nyní osmým největším českým exportérem. Mezi největší zahraniční trhy firmy v loňském roce patřily Francie, Německo a Itálie.
BUSportál: Shodou okolností včera BUSportál uzavřel unikátní sérii o exportu typu Crossway. Díky autorovi a jeho bohaté fotodokumentaci (!) je možno podrobněji nahlédnout, kam se konkrétně Crosswaye vydaly. ICR se jasně profiluje jako celoevropsky zaměřený vývozce s výrazným důrazem na export do starých zemí EU. I v návaznosti na dlouhodobý vývoj, éru Renaultu a Irisbusu a yytvořením skupiny Iveco Bus se historicky dokázaly autobusy z Vysokého Mýta kontinuálně uplatňovat na z pohledu skupiny "domácích" trzích - francouzském a italském. Určitě je zajímavé, že český závod v průběhu profilace skupiny zaujal místo největší výrobní kapacity, zatímco italský závod byl uzavřen. V tomto kontextu je třeba vidět i postavení ICR na českém trhu, kde je tuzemskou "dvojkou" za společností SOR. Není pochyb, že i doma by ICR rádo posílilo své pozice.
BUSportál: V segmentu, ve kterém se pohybuje Crossway, je na evropských trzích stále těsněji, dlouhodobě se uplatňují např. vozidla Mercedes-Benz. Potenciál tohoto typu autobusu vedl dokonce v posledních letech například společnost Solaris (specialista na městské autobusy) k jistě náročnému vývoji modelu InterUrbino. V tomto případě k žádnému průlomu zatím nedošlo a počet InterUrbin v Evropě odhadujeme na maximálně desítky kusů. Udržení pozic nebude však vůbec pro Crosswaye lehké, loni do této společnosti přibyly hned dvě novinky - MAN zkouší prorazit typem Intercity a Scania typem Interlink. Crosswayi LE stále chybí CNG verze a nevíme, zda a kdy se představí už vyvinuté třínápravové vozidlo. Lze předpokládat, že nabídka výrobce se rozšíří o chybějící mezistupeň - vozidlo s užitnou hodnotou mezi Crosswayem a Magelysem.

Značce Iveco Bus se v roce 2015 dařilo i mimo odvětví meziměstských autobusů, kterému v Evropě jasně dominoval model Crossway. Autokar Magelys získal ocenění „International Coach of the Year 2016“. . Iveco Bus se dále uplatňuje se svými městskými autobusy na zemní plyn (modely Daily, Urbanway, Crealis) nebo s hybridní hnací soustavou (modely Urbanway a Crealis). Autobusy Urbanway jsou vyráběny kromě Francie také v ICR. Na začátku loňského prosince Iveco Bus nasadil několik ekologicky šetrných vozidel – kompletně elektrické minibusy Daily a vozy Crossway Line na hydrogenovaný rostlinný olej (HVO).

Iveco Bus v České Republice

Závod ve Vysokém Mýtě je největším výrobním závodem Iveco Bus. Společnost Iveco Czech Republic, a. s., navazuje na více než 87letou tradici výroby autobusů v tomto městě. Firma, známá od roku 1948 pod jménem Karosa, se již ve druhé polovině čtyřicátých let minulého století orientovala převážně na výrobu autobusů a je spojena s řadou úspěšných a dnes legendárních vozidel. Jedná se o typ 706 RTO, ale i o další řady ŠM, ŠL, ŠD, 700 a 900. Na tyto úspěšné typy navázala vozidla Crossway – nejúspěšnější meziměstský autobus současnosti. Výrobní závod doposud vyrobil více než 25 000 vozidel Crossway. Výroba dále zahrnuje vozidla typu Crossway Low Entry, Line, POP a PRO a Urbanway s různými typy motorů v mnoha výrobních modifikacích. V roce 2015 společnost oslavila významné jubileum – 120 let od založení firmy Josefem Sodomkou.
Skupina Iveco Bus zaměstnává více než 5 000 lidí a provozuje dva výrobní závody, jeden v Annonay ve Francii a druhý ve Vysokém Mýtě v České republice. Oba závody získaly v roce 2013 bronzovou medaili World Class Manufacturing (WCM), což je mezinárodní metodika pro řízení výrobních procesů v souladu s nejlepšími standardy po celém světě. Široká servisní síť Iveco Bus garantuje technickou podporu všude tam, kde jsou vozidla Iveco v provozu.
Z TZ Iveco Czech Republic
Doplněno BUSportálem.

Iveco Czech Republic Vysoké Mýto: Rekordní výroba v historii společnosti
Buen viaje © BUSportál